حفظ و صیانت از این منابع خدادادی نیازمند نگاه فرابخشی به این موضوع است و باید با برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی این مهم نهادینه شود.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۲۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان توانمندسازی جوامع محلی را در جلوگیری از تخریب ها در عرصه منابع طبیعی مهم دانست و گفت: بی شک این اقدام رونق و معیشت زندگی بهره برداران از منابع طبیعی را در پی دارد.

دکتر خلیل آقاجانلو در تشریح سیاست های منابع طبیعی استان در سال جاری با تاکید بر بهره بردن از بهره برداران برای حفظ و صیانت از این منابع خدادادی افزود: حفظ و صیانت از این منابع خدادادی نیازمند نگاه فرابخشی به این موضوع است و باید با برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی این مهم نهادینه شود. اکنون توانمندسازی در منطقه قزل تپه زنجان با همکاری سایر ارگان ها به شکل پایلوت برگزار شده و امید داریم با مشارکت همگانی در سایر بخش ها نیز اجراء شود.

وی با اشاره به کمبود نیرو و محدودیت منابع مالی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهار داشت: توجه به بخش یگان حفاظت به عنوان واحدی که بیشترین نقش را در جلوگیر ی از بوز تحریب ها و تخلفات در اراضی ملی دارد، بسیار مهم است.

آقاجانلو تصریح کرد: اجرای طرح انفال برای اولین بار در استان زنجان در راستای طرح مدیریت بهنیه انفال و حفظ منابع طبیعی اجراء شد.

همچینین در این دیدار سید بیوک موسوی، معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری ضمن تقدیر از تلاش های انجام گرفته در این بخش، بر لزوم حفظ و صیانت از منابع طبیعی به عنوان یک ثروت ملی تاکید کرد.

ارسال نظرات