خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه قزوین گفت: با عمل به امر به معروف و نهی از منکر است که می‌توان به سایر واجبات الهی جامعه عمل پوشاند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۱۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه قزوین در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،در خصوص اهمیت عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جانعه اظهار کرد:  امربه معروف ونهی از منکر در همه ی زمان ها از واجبات است و اهمیت به‌ سزایی را دارا می‎باشد چرا که با در نظر گرفتن این مهم می‌توان به سایر واجبات جامعه عمل پوشاند.

وی ادامه داد: ادا کردن نماز، این واجب الهی و همچنین پرداخت زکات و خمس و همه ی واجبات در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

عباسی اضافه کرد: اگر فردی به وظایف شرعی، اجتماعی، ملی و دینی خودعمل نکند بدانید تنها راه اصلاح او امربه معروفخواهد بود؛ همچنین اگر کسی به مستضعفان و مظلومان بی توجه باشد و یا صداقت کاری نداشته باشد، امربه معروف است که مسیر رستگاری را نشان می‌دهد.

این مسئول توضیح داد: امربه معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با عمل به این واجب الهی است که آدمی به مرتبه ی والای جانشینی حق روی زمین می رسد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت بسیار زیاد این امر است که باعث می‌شود انسان‌ها در برابر یکدیگر احساس مسئولیت کنند، عمل نکردن به این امر الهی نه تنها به ضرر جامعه اسلامی خواهد بود بلکه به ضرر دنیا و آخرت خود و دیگران می انجامد.

عباسی مطرح کرد: برای عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ابتدا باید از خود و خود سازی و تربیت خود شروع کرد و نباید تکلیف را به دیگری واگذاشت، چرا که همین بی تفاوتی سبب می‌شود امر به معروف عملی نشود و منکرها شیوع پیدا کنند و نهایتا آثار ناهنجاری های آن نه تنها در جامعه امروز هویدا شود بلکه درجامعه ی فردا و آیندگان نیز تاثیر بگذارد.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها