رئیس اتحادیه نانوایان زنجان:

اعزام 25 نانوای زنجانی به عراق

رئیس اتحادیه نانوایان 25 نانوا از زنجان به عراق برای پخت نان در موکب زنجان اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۱۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه واحدهای نانوایی زنجان در انواع مختلف نان را پخت می‌کنند، گفت: خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در زنجان مطلوب بوده و طبق ارزیابی مرکز پژوهش‌های غله طی سنوات گذشته و همچنین طی سال جاری نان زنجان از نظر کیفی رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

کمال الماسی افزود: در حال حاضر بیش از 800 نانوایی در شهرستان زنجان فعال است.

وی با اشاره به بازرسی‌های مستمر از واحدهای نانوایی فعال در زنجان اظهار داشت: این بازرسی‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.

الماسی ادامه داد: کیفیت سنجی نانوایی‌ها در بخش‌های مختلف شامل درصد رطوبت، سطح زیرین و رویی نان، پوسته یکنواخت، بافت نان و رنگ درصد خاکستر در ماده خشک، درصد پروتئین، درصد گلوتن مرطوب و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز، شکل پخت نان انجام می‌شود.

وی همچنین از تعیین آرد مخصوص برای هر یک از انواع نان تولیدی در زنجان گفت: در حال حاضر نانوایی‌های پخت لواش از آرد 12 درصد، واحدهای نانوایی بربری آرد 15 درصد و واحدهای سنگکی آرد 10 درصد استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در ادامه از فعالیت نانوایی‌های زنجان طی ایام اربعین خبر داد و افزود: همه واحدهای نانوایی به جز واحدهایی که نوبت تعطیلی آنها در این ایام است، در اربعین حسینی اقدام به پخت خواهند کرد.

الماسی همچنین از اعزام 25 نفر از نانوایان زنجانی به عراق برای خدمت‌رسانی در موکب زنجان خبر داد و گفت: این نانوایان به مدت 15 روز در موکب زنجان اقدام به پخت نان خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه به صورت روزانه 20 هزار نان در موکب زنجان پخت خواهد شد، اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز نانوایان امروز ارسال شده و خود نانوایان نیز روز 19 آبان ماه به مناطق اعلام شده، اعزام خواهند شد.

الماسی ادامه داد: طبق برنامه نانوایان زنجانی از 20 آبان ماه تا پنجم آذر ماه در مناطق تعیین شده اقدام به پخت خواهند کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه طی دهه نخست ماه محرم نیز واحد نانوایی سیار در زنجان فعال بود، خاطر نشان ساخت: نانوایی سیار نیز به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران دایر شده بود.

ارسال نظرات