خبرهای داغ:
فرماندار تاکستان گفت: سخنان مقام معظم رهبری درمورد اهمیت پدافند غیرعامل بهترین چراغ راه است و هر ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند زنده و پویا نیست.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۰۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج در قزوین، مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با هماهنگی فرمانداری شهرستان، سپاه ناحیه تاکستان و همکاری شرکت رهیار گستر نوین در شهرک صنعتی حیدریه ضیاءآباد اجرا شد.

این مانور با فراخوان بدون اطلاع قبلی مدیران اجرایی شهرستان توسط جلیلوند معاون فرماندار و جانشین مدیریت بحران شهرستان، به ریاست سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان در شهرک صنعتی حیدریه با تشکیل جلسه مدیریت بحران برگزار و ابعاد حادثه، بمباران فرضی شهرک بوده و اکیپ‌های اجرایی به محل‌های حادثه اعزام و عملیات امداد و نجات و بازسازی را آغاز کردند.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرستان تاکستان اذعان کرد: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را طریقه احتیاط خواند که مختص به زمان جنگ نبوده و دستگاه‌ها باید در هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشند.

طاهرخانی افزود: مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا، فرمان همگانی پدافند غیرعامل را صادر و تأکید کردند که پدافند غیرعامل یک اصل و مصونیت است، لذا کلیه مسئولان می‌بایست همواره و هوشیارانه در حوادث پدافندی و مراحل چهارگانه مدیریت بحران آمادگی کامل را داشته باشند.

وی تصریح کرد: براساس سیاست‌های کلی نظام و سند چشم انداز 20 ساله کشور، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و آمادگی مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن منجر می‌شود را توصیف کرد.

فرماندار تاکستان خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری درمورد اهمیت پدافند غیرعامل بهترین چراغ راه است و هر ملتی که اهمیت دفاع را درک نکند زنده و پویا نیست.

در این مانور افشار مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین و سرهنگ اسماعیلی مسئول پدافند غیرعامل سپاه استان نیز حضور داشتند که به همراه فرماندار شهرستان از مراحل مختلف انجام مانور بازدید کردند.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها