خبرهای داغ:
به همت کمیته فرهنگی اجلاس استانی نماز برگزار می‌شود
کمیته فرهنگی دومین اجلاس استانی نماز خراسان‌‌جنوبی، جهت معرفی جنبه‌های معنوی و فرهنگی نماز و نیایش و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه، مسابقه استانی عکس نماز با عنوان «هنگامه وصل» برگزار می‌نماید.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۸۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مسابقه عکس دومین اجلاس استانی نماز خراسان‌جنوبی با عنوان «هنگامه وصل» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع)، کمیته پشتیبانی دومین اجلاس استانی نماز و با همکاری پایگاه اطلاع‌رسانی هودر و کانون فیلم و عکس شهرستان طبس برگزار می‌شود.

این مسابقه در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش نخست با عنوان (نماز کودکان و نوجوانان) برگرفته از جلوه‌های زیبایی از علاقه کودکان و نوجوانان به فریضه نماز، تاثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان، جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی علاقه‌مندان می‌توانند شرکت نمایند.

در بخش دوم با عنوان (عمومی) عکاسان می‌توانند در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا، نماز در پیاده‌روی اربعین، نماز و زیارت بقاع متبرکه و امام‌زادگان، نماز جمعه، نماز و نمازخوانی در اجتماعات (مدارس و مساجد و...) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی، نماز و دفاع‌مقدس ، ‌نماز باران، تبیین نقش و تأثیر جایگاه معماری‌اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی،نماز جانبازان و آزادگان، نماز بیماران، نماز همراه با مشاغل مختلف‌نظیر (راننده، خلبان، کارگر و ...) ، نماز جماعت‌خانواده ، نماز و طبیعت و ... عکاسی کرده چرا که از جمله موضوعاتی است که مد نظر مسابقه است.

طبق آیین‌نامه مسابقه، شرکت در این مسابقه برای همه عکاسان آزاد بوده و شرکت کنندگان می‌توانند در هر بخش حداکثر ١٠ قطعه‌عکس ارسال نمایند که عکس‌ها تنها از طریق کانال‌تلگرام پایگاه اطلاع‌رسانی هودر به آدرس ادمین (Tavanews@) امکان‌پذیر می‌باشد.

لازم به یادآوری است هر شرکت‌کننده می‌بایست در ابتدا نام و نام‌خانوادگی و محل‌ثبت‌عکس و شماره‌تماس خود را به همراه عکس‌ها ارسال نماید و آثاری که بعد از آخرین تاریخ مهلت مقرر ارسال شوند یا فاقد اطلاعات و نام و نام‌خانوادگی باشد به هیات داوران معرفی نخواهند شد.

برگزار کننده حق استفاده از آثار راه یافته را در مجامع فرهنگی داخلی و خارجی، چاپ‌کتاب، برشور، پوستر، تراکت و ... و تهیه نماهنگ برای خود محفوظ می‌دارد و ارسال اثر به معنای پذیرش مقررات مسابقه و نیز اعلام مالکیت معنوی اثر و نمایش در مکان‌های فرهنگی به تشخیص ستاد اقامه‌نماز است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه «هنگامه وصل» تا پایان آبان‌ماه مهلت دارند آثار خود را به آدرس فوق ارسال نموده داوری آثار در روزهای اول و دوم آذر ماه برگزار و نتایج آن در سوم آذر اعلام و در روز چهارم آذر ماه جوایز این مسابقه تقدیم برگزیده‌گان خواهد شد.

در هر بخش به چهار نفر برتر، هر یک کارت هدیه به مبلغ یک‌میلیون‌ریال به همراه لوح‌تقدیر اهدا خواهد شد و داوری توسط کانون عکس و فیلم شهرستان طبس صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است دومین اجلاس استانی نماز خراسان‌جنوبی سوم آذر سال‌جاری در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها