معاون سیاسی وزیر کشور از ارائه لایحه نظام جامع انتخابات به کمیسیون شوراها و مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۶۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در محل مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به جلسه روز شنبه برخی از مسئولان قوه مجریه و مقننه پیرامون بررسی لایحه نظام جامع انتخابات اظهار داشت:‌ در روز شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، انصاری و امیری معاونان حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور، کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس و جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها با محوریت تطبیق لایحه نظام جامع انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی برگزار شد که خوشبختانه این لایحه با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبری تطبیق داده شد.

وی در ادامه افزود: همچنین قرار بر این شد که کمیسیون سیاسی دولت این لایحه را با شتاب و سرعت بیشتری مورد بررسی قرار دهد تا در کمترین زمان ممکن این لایحه را تصویب و مجلس ارائه کنند. لذا تلاش دولت و مجلس بر این است که این لایحه در فاصله‌ زمانی کوتاهی تصویب و به مرحله اجرا دربیاید.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ما لایحه نظام جامع انتخابات را به صورت غیر رسمی به کمیسیون شوراها و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کرده‌ایم. 

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره نظارت شورای نگهبان بر رفتار نمایندگان در طول دوره نمایندگی چیست؟ گفت: هر اقدامی باید طبق قانون انجام بگیرد.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان تعرفه‌های ارسالی وزارت کشور برای انتخابات را تأیید کرده یا خیر، گفت:‌ در برگزاری انتخابات یک جدول زمان‌بندی وجود دارد که اقدامات بر اساس آن صورت می‌گیرد. ارائه این تعرفه‌ها به شورای نگهبان نیز طبق زمان‌بندی این جدول صورت گرفته و شورای نگهبان هم بر اساس همین زمان‌بندی جواب خود را به ما اعلام می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا تغییر استاندار اصفهان که گفته شده طبق ارزیابی‌های معاونت سیاسی وی در دستور تغییر قرار دارد، گفت:‌ سیاست وزارت کشور و دولت بر این است تا زمانی که استانداران در مسند کار هستند و باید امورات مربوط به استان را پیگیری کنند از آنها حمایت و پشتیبانی کنند و تا زمانی که استاندار جدیدی در دولت مورد تأیید قرار نگرفته از نمایندگان عالی استان‌ها حمایت می‌کنیم و هر زمانی هم که دولت تصمیم بگیرد استاندار جدیدی بر سر کار بیاید پس از تصویب هیأت وزیران آن را اعلام می‌کنیم.

قائم‌مقام وزیر کشور درباره آخرین تمهیدات اندیشیده شده نسبت به برقراری امنیت زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین اظهار داشت: وزارت کشور برای اینکه تدابیر کاملی را نسبت به برگزاری این مراسم مهم معنوی داشته باشد کمیته‌ای را به ریاست معاونت امنیتی وزارت کشور تشکیل داد که این کمیته از ماه‌ها قبل تمامی ابعاد برگزاری مراسم را مورد بررسی و پیگیری‌های لازم را به خصوص در مورد مسائل امنیتی انجام داده و بر اساس آن تمهیدات امنیتی لازم برای زائران ایرانی اندیشیده شده البته می‌دانید که بخشی از امنیت زائران مربوط به کشور عراق است که با هماهنگی‌هایی که با مسئولان عراقی صورت داده‌ایم اقدامات لازم در این باره بر اساس قانون و مقررات کشور عراق انجام می‌گیرد و همکاری داریم. 

ارسال نظرات