مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور پیشگیری از وقوع جرم را امری ضروری دانست و گفت: عالی‌ترین ابزار پیشگیری تکیه بر تعالیم اخلاقی است.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۵۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام رمضانعلی صالحی صبح امروز در مجمع قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی که به میزبانی سپاه روح‌الله برگزار شد، پیشگیری از وقوع جرم را امری ضروری دانست و گفت: تمام انبیاء و اولیاء الهی در اجرای ماموریت‌های خود همواره پیشگیری را مقدم بر مبارزه دانسته اند.

وی افزود: پیامبر مُکرم اسلام به عنوان خاتم رسولان برنامه جاودانه هدایت و بهروزی انسان را تحت لوای قرآن کریم از جانب خداوند به ارمغان آورد متاسفانه معنویات در پیشگیری از وقوع جرم فراموش شده در حالی که عالی‌ترین ابزار پیشگیری تکیه بر تعالیم اخلاقی است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: تقویت و تشویق در راستای گرایش به معنویات، تأکید بر اعتقاد داشتن به اصولی چون توحید و معاد، نکوهش رذایل اخلاقی و تکریم فضائل اخلاقی و تشریع امر به معروف و نهی از منکر بخشی از تدابیر پیشگیری از جرم در دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر شناسایی بسترهای موجود در ارتکاب جرم و انسداد آن تاکید کرد: یکی از راه‏های مبارزه با جرائم، اتخاذ سیاست‏های پیشگیرانه است که براساس آن فرصت‏ها و بسترهای که زمینه را برای وقوع جرم فراهم می‏‌کند، مورد شناسایی قرار گرفته و اصلاح می‏‌شود و با اصلاح آن اساسا جرمی محقق نمی‏‌شود.

وی افزود: برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم باید در کنار هم قرار گیرند تا در اقدامات بین سازمانی ضعیف عمل نشود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور توجه به آموزش و انجام پژوهش و تحقیق در اولویت برنامه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و افزود: باتوجه به تاکیدات مقام‌معظم رهبری درباره آموزش مسائل قضایی و حقوقی به جامعه، این سازمان این مهم را در دستور کار خود قرار داده و با فرستادن قضات به داخل یگان‌ها، نظامیان را با مباحث حقوقی و قضایی آشنا می‌سازد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: دوام هر جامعه به موضوع انضباط اجتماعی و امنیت بستگی دارد و جایی که امنیت بیشتر حاکم باشد اشتغال، آبادنی و رفاه در حوزه‌های مختلف فراهم می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل، هماهنگی و همفکری خوبی بین فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با سازمان قضایی وجود دارد و در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات