خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نام‌های معابر و کوچه‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ کوچه‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ی نام‌هایی که پیام‌های مهمل دارند، پرهیز شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۴۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای نامگذاری معابر اظهار کرد: خداوند متعال نخستین نامگذاری را در عالم انجام داده و این مهم گویای اهمیت نام‌گذاری در مبانی دینی است.

وی تصریح کرد: نامگذاری در نگاه پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و دانشمندان به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته است و این‌که بر روی هر چیز کشف شده‌ای در عالم نامگذاری می‌شود، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که قرآن نام‌های مختلفی دارد و همه سوره‌ها و آیات نامگذاری شده‌اند، بیان کرد: نامگذاری سوره‌ها که بیشتر بعد از رحلت پیامبر (ص) صورت گرفته‌اند، از جهات مختلفی دارای اهمیت هستند و این اقدام کارهای پژوهشی و مطالعاتی را نیز آسان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نام‌هایی که بر معابر و کوچه‌ها گذاشته می‌شود باید حامل پیام باشند، خاطرنشان کرد: باید دقت نظر داشته باشیم که نام‌ها حامل پیام‌های ارزشی و دینی باشند و از استفاده‌ی نام‌هایی که پیام‌های مهمل و بیهوده دارند، پرهیز شود

ایم مقام مسئول رعایت عدالت در توزیع معنوی نامگذاری‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به عنوان نمونه در انتخاب نام شهدا به گونه‌ای عمل نشود که از عدالت خارج شویم و نام شهیدی در نام‌های انتخابی دیده نشود.

وی ثابت‌ماندن نام کوچه‌ها و معابر را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تغییر مکرر نام معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها موجب سردرگمی مردم می‌شود و اگر لازم به انجام این کار است، باید به گونه‌ای عمل شود که مردم دچار سردرگمی نشوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها