خبرهای داغ:
قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث:

دانشگاه‌ها راهکار کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی را ارائه کنند

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: دانشگاه‌های مذهبی می‌توانند وضعیت فکری و فرهنگی استان قم را مورد بررسی قرار داده و برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی راهکارهای لازم را به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۱۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی یکشنبه‌ شب در نشست صمیمی سید مهدی صادقی استاندار قم با جمعی از روسای دانشگاه‌های استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه روسای دانشگاه‌ها باید با یکدیگر آشنا شوند، اظهار کرد: دانشگاه‌های فنی و حوزوی دو عملکرد متفاوت دارند به همین علت مباحث مورد نیاز آنها باید در جلسات متفاوت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی می‌توانند در فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی مشارکت کنند، اضافه کرد: دانشگاه‌های مذهبی می‌توانند وضعیت فکری و فرهنگی استان قم را مورد بررسی قرار داده و برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی فرهنگی راهکارهای لازم به دستگاه‌های اجرایی استان ارائه کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث از مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی استان قم نام برد و خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیون زائر از استان قم گذر می‌کند که با انتقال بخشی کمی از آموزه‌های دینی به این افراد می‌توانیم حرکت بزرگی را در سطح ملی رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز ملی نسبت به استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در استان قم اهتمام جدی دارند، عنوان کرد:‌ حضور فرهیختگان از نقاط مختلف دنیا در قم به ظرفیت علمی این استان افزوده است به همین علت نباید نسبت به استفاده از ظرفیت آنها غافل باشیم.
ارسال نظرات