وب‌سایت ویکی‌لیکس با استناد به مدارکی افشا کرد

خرج عروسی دختر کلینتون از بنیاد خانوادگی

وب‌سایت ویکی‌لیکس با استناد به مدارکی افشا کرد هزینۀ عروسی چلسی، دختر بیل و هیلاری کلینتون، از بنیاد خانوادگی‌شان موسوم به بنیاد کلینتون تأمین شده‌ بود.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۵۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، ویکی‌لیکس، یکشنبه بخش جدیدی از ایمیل‌های جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی‌ هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، را منتشر کرد. بر اساس ایمیل‌های افشا‌شده منابع مالی بنیاد کلینتون برای عروسی و دیگر هزینه‌های زندگی شخصی چلسی، دختر کلینتون، استفاده شده‌است.

چلسی کلینتون، 36 ساله در سال 2010 با یک بانکدار و سرمایه‌دار یهودی به نام مارک مزوینسکی، که اتفاقاً وضع مالی خوبی هم داشته‌، ازدواج کرد.

این در حالی است که بنیاد کلینتون هدفش را ارتقای خدمات سلامت و تامین اجتماعی به مردم سراسر جهان در مقابله با چالش‌های جهانی اعلام کرده‌است.

ویکی‌لیکس نوشت، داگ باند، مشاور و کارمند سابق بنیاد کلینتون، در سال 2012 به پودستا دربارۀ هزینه‌های چلسی ایمیل زده و از پودستا خواسته‌ بود تا با هیلاری برای پایان دادن به این رویه صحبت کند.

بنیاد کلینتون که 19 سال پیش از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و همسر هیلاری تأسیس شد، بارها به دریافت پول در قبال استفاده از نفوذ سیاسی‌ متهم شده‌است.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) در حال بررسی فعالیت‌های بنیاد کلینتون است که «احتمالاً» به اعلام جرم علیه هیلاری منجر خواهد شد.

شبکۀ فاکس‌نیوز، چهارشنبه گذشته به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد پلیس فدرال امریکا از یک سال پیش تاکنون مشغول بررسی سوءاستفاده خانوادۀ کلینتون از بنیاد خانوادگی‌شان است.

بر اساس گزارش‌ها، هیلاری کلینتون متهم شده که در ازای دریافت پول از اشخاص و سازمان‌های مختلف، از نفوذش برای کمک به آن‌ها استفاده کرده‌است.

این گزارش به نقل از منابع آگاه می‌افزاید اف‌بی‌آی «مدارک» زیادی جمع‌آوری کرده‌است و هر روز «اطلاعات جدیدی» دراین‌باره کشف می‌شود.

بر اساس این گزارش، اسناد منتشرشده از سوی وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و ایمیل‌های دریافتی از منابع دیگر، مبنای بررسی‌های جدید اف‌بی‌آی بوده‌است.


افشاگری‌های سرنوشت‌ساز

افشاگری‌ها درباره تخلفات هیلاری تنها دو روز مانده به انتخابات ممکن است بر روی آرای وی در انتخابات تأثیرگذار بوده و از شمار هواداران وی بکاهد.

این افشاگری‌ها بیش از هر چیز به نفع دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواهِ هیلاری، خواهد بود؛ هرچند وی نیز با اتهامات و رسوایی‌های متعددی مواجه است.

به گزارش شبکه پرس‌تی‌وی بر اساس نظرسنجی‌ها، رقبای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا اختلاف آرای فاحشی ندارند و همین موضوع نشان می‌دهد که افشاگری‌ها چقدر می‌تواند سرنوشت انتخابات را به نفع یا ضرر یکی از کاندیداها عوض کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا برای برگزیدن چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور این کشور 18 آبان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار