همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س):

همایش سه ساله‌های حسینی شهرستان کنگان برگزار شد

بوشهر-حجت الاسلام قاسمی گفت:امروز اگر برای آینده‌سازان کشورمان برنامه آموزشی و تربیتی مناسبی نداشته باشیم، دشمن برای آنها برنامه‌ریزی خواهد کرد. عکاس:شهربانو پاپری
کد خبر: ۸۷۷۳۸۳۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان کنگان؛ همایش سه ساله‌ های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه کنگان به همت حوزه مقاومت صدیقه طاهره (س)سپاه کنگان برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت کنگان در جمع نونهالان و والدین شرکت کننده در همایش سه ساله‌های حسینی شهرکنگان با  اشاره به اینکه تربیت فرزندانی حسینی و زینبی وظیفه همه والدین شیفته امام حسین(ع) است، اظهار داشت: امروز اگر برای آینده‌سازان کشورمان برنامه آموزشی و تربیتی مناسبی نداشته باشیم، دشمن برای آنها برنامه‌ریزی خواهد کرد.

قاسمی با بیان اینکه تربیت گلخانه‌ای و تنها همراه با امر و نهی نمی تواند سبب تربیت فرزتدانی پویا، مؤمن و بانشاط برای ساختن آینده جامعه اسلامی و شیعی شود، خاطر نشان کرد: باید با استفاده از تعالیم نورانی قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در کنار علوم روز فرزندان خود را برای آینده ای که خود در آن حضور نداریم تربیت کنیم.
  همچنین مداح اهل بیت  حیدربصیرت نیا حاضران را با روضه خوانی به فیض رساند .

در این مراسم دختران حاضر در مراسم با پرچم سیاه‌شان که عبارت یا رقیه(س) بر آن حک شده بود، در قالب دسته‌های منظم با برپایی روضه سه ساله امام حسین(ع) ایستادند و عزاداری کردند و شعارهای لبیک یا رقیه سر دادند.

حضور مادران به همراه سه ساله های خود نیز نشان دهنده عمق باور خانواده های ایرانی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بود و حاضران در همایش سه ساله های حسینی در سوگ غربت و مظلومیت شهدای کربلا بویژه حضرت رقیه(س) به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.


ارسال نظرات