طی شش ماهه نخست امسال 33 هزار و 750 راس دام سبک و سنگین گوسفند، بز، گاو و گوساله در کشتارگاه های زنجان ذبح شده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۲۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین برنامه‌های دامپزشکی است که در این راستا برنامه ریزی و تلاش بی وقفه ای انجام می شود

محمد رشید کرمی افزود: کشتار دام و طیور در استان زنجان با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می شود و دامپزشکی استان نیز نظارت مستقیمی بر کشتار دارد.

وی تاکید کرد: از 33 هزار و 750 راس دام کشتار شده، 9 هزار و 942 راس دام سنگین و 23 هزار و 808 راس دیگر نیز گوسفند و بز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از تعداد دام های سبک کشتار شده، سه هزار و 847 کیلوگرم لاشه ضبطی و چهار هزار و 887 کیلوگرم نیز وزن اندام های ضبطی بود.

وی ادامه داد: 477 هزار و 151 کیلوگرم و 96 هزارو 30 کیلوگرم نیز به ترتیب وزن سالم لاشه های گوسفند و بز بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، با بیان اینکه از 9 هزار و 942 راس دام سنگین' گاو و گوساله ' کشتار شده 2 میلیون و 541 هزار و 965 کیلوگرم وزن سالم لاشه ها بوده است، گفت: وزن لاشه های ضبطی 19 هزار و 182 و وزن اندام های ضبطی نیز 11 هزار و 200 کیلوگرم بود.

کرمی با تاکید بر اینکه استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام است، افزود: در این کشتارگاه ها یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی بردام ها، قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: گوشت های بسته بندی شده در مراکز عرضه مجاز، در کارگاه های مجاز بسته بندی استان زنجان قطعه بندی شده و دارای برچسب، مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضا است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: لاشه ای که فاقد برچسب یا مهر دامپزشکی باشد، بیانگر غیر مجاز بودن لاشه در قصابی است.

کرمی، از همه مصرف کنندگان فراورده های خام دامی خواست، هنگام خرید با جدیت به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

گفتنی است، استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام در شهرهای ابهر و زنجان و چهار کشتارگاه طیور است.

ارسال نظرات