مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

زنجان چهارمین استان کشور در زمینه کمترین نرخ بیکاری است

نرخ بیکاری در استان در 3 ماهه‌ نخست سال‌جاری 8.4 درصد بوده است که استان زنجان چهارمین استان کشور در زمینه کمترین نرخ بیکاری است.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۲۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: کار‌گروه اشتغال استان زنجان با هدف پیگیری ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان زنجان فعالیت می‌کند.

احمد غریوی با اشاره به اینکه کمیته مهارت‌آموزی در استان زنجان تشکیل شده است، افزود: این کمیته به دبیری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان فعالیت می‌کند. اظهار کرد

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار از سال 93 شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان در 3 ماهه‌ نخست سال‌جاری 8.4 درصد بوده است که استان زنجان چهارمین استان کشور در زمینه کمترین نرخ بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه باید آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار باشد، افزود: کار تحقیقاتی در زمینه نیازسنجی انجام شده است.

غریوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و کاریابی‌ها و اداره‌کل کار و تعاون اجتماعی عنوان کرد: مقرر شد افراد جویای کار که فاقد مهارت هستند برای گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه درصد عمده ای از افراد جویای کار بدون مهارت می باشند، گفت: این موضوع اهمیت توسعه مهارت‌آموزی توسط فنی وحرفه ای را بیش از پیش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات