یک اقتصاددان گفت: بازپرداخت ماهیانه اقساط 1 میلیون و 800 هزار تومان همخوانی با شرایط اقتصادی مردم ندارد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۵۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵

مرتضی مرتضوی کاخکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: گرچه کارت های اعتباری  تا سقف 50 میلیون تومان برای همه مردم قابل صادر شدن است ولی در شرایط رکود اقتصادی که به سر می‌بریم و بسیاری از مردم، قدرت خرید پایینی دارند کارت اعتباری برای همه مردم مناسب نبوده و نمی‌تواند به عنوان تسهیلات خرد بانکی محسوب شود.

وی با بیان اینکه سررسید ماهیانه اقساط  کارت اعتباری ، 1 میلیون و 800 هزار تومان است افزود: اقساط این کارت‌ها به اندازه میزان خرید و بر اساس توافق قبلی با بانک طی 12 ماه تا 36 ماه است که مشتریان می‌توانند اقساط خریداری شده خود را پرداخت کنند و بازپرداخت ماهیانه اقساط از 360 هزار تومان تا 1 میلیون و 800 هزار تومان است که همخوانی با شرایط اقتصادی مردم ندارد.

مرتضوی بیان داشت: دولت در سال 95، نرخ حقوق کارگران را 14 درصد افزایش داده است این در حالی است که حقوق پایه700-800 هزارتومانی، کفاف زندگی بسیاری از مردم را نمی‌کند و ما نیاز به طراحی و تصویب قوانین مطلوب‌تر و کارآمدتری داریم که با شرایط اکثریت مردم سازگاری ندارد. در این میان کارت های اعتباری برای عده‌ای محدود از جامعه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظرات