یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

کارت اعتباری با سود بانکی بالا اقدام مناسبی برای خروج از رکود نبود

یک استاد اقتصاد دانشگاه گفت: تعیین نرخ سود 18 درصدی اعتباری خرید کالا باعث می‌شود که این کارت‌ها از نظر نرخ سود بانکی تفاوتی با سایر وام های بانکی نداشته باشد و چالش مهم محسوب آن می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۴۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
دکتر مرتضی مرتضوی کاخکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در رابطه با علل شکست طرح اقتصادی خرید اعتباری کالا اظهار داشت: نرخ سود 18 درصدی که برای کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده بود با توجه به رکود اقتصادی کشور و قدرت خرید کم اغلب خانواده‌ها به شکسنت رسید. این در حالیست که با ارائه تسهیلات مناسبی که سازو کار واقعی با معیشت مردم داشته باشد باید رفاه خانواده‌ها را تامین کرد.
 
وی با بیان اینکه نرخ سود خالص برای کارت‌های اعتباری باید مورد تجدید نظر واقع شود افزود: نرخ سود 18 درصد در شرایطی که تورم 9 درصد است بی عدالتی است. چراکه بدین ترتیب به طور تقریبی 9 درصد سود خالص دریافت می‌شود که این میزان برای فردی که قصد دارد به شکل خرد، تامین مالی کند غیر مناسب بوده و تسهیلات مالی نیست.
 
این اقتصاددان در ادامه خاطر نشان کرد: تعیین نرخ سود 18 درصدی اعتباری خرید کالا باعث می‌شود که این کارت‌ها از نظر نرخ سود بانکی تفاوتی با سایر وام های بانکی نداشته باشد و چالش مهم آن محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار