دبیرکل حزب موتلفه، گفت: مواضع رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مسئولان دولتی در قبال خصومت‌ورزی آمریکا بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۶۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: برخی از مسئولان کشور حاضر نیستند دشمنی پایان‌ناپذیر آمریکا با ملت ایران را درک کنند.

وی با اشاره به تداوم خصومت‌ورزی دولت آمریکا با دولت و ملت ایران اظهار کرد: تمدید وضعیت فوق‌العاده علیه ملت ایران مغایر توافق قرارداد الجزایر است که همه ساله با دستورالعمل کاخ سفید مجموعه‌ای از توطئه‌ها علیه ملت ایران عملیاتی می‌شود. به همین دلیل امام (ره) با درک چنین وضعیتی همواره آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران معرفی می‌کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس عقلانیت انقلابی بر سازش‌ناپذیری به عنوان یک مفهوم کلیدی در مناسبات با آمریکا انگشت تأکید نهاده‌اند.

حبیبی با اظهار تأسف از سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: در حالی که اوباما با تمدید وضعیت فوق‌العاده علیه ملت ایران بر طبل خصومت با دولت ایران می‌کوبد، رئیس جمهور پاسخ این خصومت‌ورزی را نمی‌دهد و در عوض می‌گوید صد تحریم برداشته شده و فقط چند تحریم باقی مانده است!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه ایران و رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان انرژی اتمی دستاورد برجام را تقریباً هیچ می‌دانند اما رئیس جمهور خطاب به منتقدین می‌گوید، آن صد تا را نگاه نمی‌کنند فقط این سه تا را می‌بینند. آن صد تا تحریمی که برداشته شده است چرا فهرست نمی‌کنند تا مردم خوشحال شوند!

حبیبی با بیان اینکه رئیس جمهور منتقدین خود را دروغگو، هتاک می‌نامد، تصریح کرد: به کار بردن این ادبیات در شأن رئیس جمهور نیست، رئیس جمهور می‌گوید هر کس دروغ و تهمت می‌زند انقلابی نیست. این حرف درستی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: یک مشت خائن در داخل به آمریکایی‌ها می‌گفتند فشار تحریم‌ها را زیاد کنید تا دولت مجبور به تسلیم شود؛ آنها به آمریکا می‌گفتند یک شوک وارد کنید تا ایران سر میز مذاکره بنشیند.

حبیبی افزود: سازشکاران، وابسته‌ها و از نفس افتاده‌ها به عنوان سه ضلع فشار در داخل همواره بر طبل تسلیم‌پذیری می‌کوبند، اما ملت ایران و رهبری هوشمند حاضرند در هر سطح نبرد با آمریکا را ادامه دهند.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم و با شکوه 13 آبان امسال تاکید کرد: سه نسل در کنار هم در راهپیمایی با شکوه 13 آبان امسال شرکت کردند و عزم خود را مبنی بر تداوم مبارزه با آمریکا به نمایش گذاشتند. مردم در قطعنامه سراسری تأکید کردند آمریکا دشمن شماره یک بشریت است و مبارزه با آمریکا را تا آخرین نفس و آخرین نفر ادامه خواهند داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مردم تأکید کردند که حضور فتنه‌گران و حامیان فتنه در سطوح مدیریتی کشور را خیانت به ملت می‌دانند و در برابر آن خواهند ایستاد.

حبیبی به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد، گفت: راهپیمایی اربعین یک پویش جهانی علیه ستم و استبداد جهانی به سرکردگی آمریکاست. راهپیمایی اربعین نماد مقاومت حسینی در برابر یزیدیان زمانه است و استکبارستیزی از مختصات آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از مسئولان دولت اظهار کرد: مواضع رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولین دولتی در قبال خصومت‌ورزی آمریکا بسیار ضعیف است و متناسب با خشم و کینه و نفرت ملت از مظالم آمریکا نیست. مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به تمدید اعلام وضعیت فوق‌العاده علیه ملت ایران توسط اوباما موضع صریح بگیرند و آن را رسماً مغایر روح توافق برجام تلقی و آن را محکوم کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان گفت: آمریکایی‌ها دروغگو، فریبکار و از پشت خنجرزن هستند؛ چرا لحن مسئولان دولتی در قبال این همه خصومت بی تفاوتی و سکوت است.

حبیبی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام افزود: گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس که تقدیم نمایندگان ملت شد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها 7 مورد نقص عهد در برجام دارند. دولت با این بدعهدی چه می‌خواهد بکند چرا مصوبه مجلس را دولت در این باره نادیده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مراجع عظام تقلید و منتقدین از دولت می‌خواهند به شعارهایی که داده عمل کند و اهتمام به مطالبات معیشتی مردم را در مدت باقی مانده خدمت خود داشته باشد. کشور از یک مدیریت ضعیف و ناهماهنگ اقتصادی رنج می‌برد. صدای نارضایتی کسبه و مدیران کارخانجات و کارگاههای کوچک و بقیه مردم یعنی هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان به گوش همه رسیده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر دولتمردان به جای اندیشیدن تمهیدات جدید برای حل مشکلات اقتصادی مثل گذشته همه تقصیر را فقط متوجه دولتهای گذشته کند و خود پاسخگوی بیش از سه سال تصدی خود نباشد، نارضایتی‌های مردم بیشتر خواهد شد.

حبیبی مبارزه با فساد را فوق‌العاده مهم دانست و گفت: رئیس جمهور فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را کوچک جلوه داد و گفت اگر فسادی هست نباید آن را بزرگ کنیم. ما هم می‌گوییم فساد را نباید بزرگ کنیم اما حتماً باید با آن مبارزه کنیم. به گزارش فارس، وی دربخش دیگری از سخنان خود پیروزی حزب‌الله در لبنان را در جریان انتخاب میشل عون تبریک گفت و افزود: عربستان و آمریکا شکست سختی خورده‌اند و حزب‌الله دشمن را مجبور کرد در لبنان زانو بزند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه را در مبارزه با تروریسم تبریک گفت و اظهار کرد: تروریسم درعراق و سوریه نفس‌های آخر را می‌کشد. بهتر است آمریکایی‌ها تسلیم واقعیت شوند ولو اینکه خود در تراشیدن گروههای تروریستی در منطقه دست داشته و دارند.


ارسال نظرات