اگر امروز جامعه و مردم هرچه بیشتر با قرآن کریم آشنا شوند، مشکلات و ناهنجاری‌ها بیشتر از گذشته برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۶۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ظهر امروز در دیدار با مسؤول برگزارکننده لیگ حفاظ قرآن کریم، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه، ترویج و تبیین مفاهیم والای قرآنی است که باید در این راه قدم‌های اثرگذار برداشته شود.

وی یکی از علت‌های مشکلات امروز جامعه را به‌خاطر دوری از قرآن کریم دانست و افزود: اگر امروز جامعه و مردم هرچه بیشتر با قرآن کریم آشنا شوند، مشکلات و ناهنجاری‌ها بیشتر از گذشته برطرف می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه امروز زمینه و بسترهای ترویج و نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جمهوری اسلامی ایران مهیا است، ادامه داد: برای ترویج و تبیین مفاهیم قرآنی باید به‌سمت خلاقیت و نیازهای روز جامعه حرکت کنیم.

این مسؤول مسابقات لیگ حفاظ قرآن کریم را یک حرکت نو، خلاق و جالب دانست و بیان کرد: برای برگزاری باشکوه و اثرگذار اینگونه مسابقات همه ما باید تلاش کنیم.

شکریان با بیان اینکه باید در تمامی مراحل زندگی از کلام الهی بهره‌گیری کنیم، خاطرنشان کرد: دستورات قرآن کریم بهترین راه برای سعادت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم در کشور احیا شد و امروز شاهد این هستیم که نسبت به گذشته هر روز در حال گسترش است، اظهار کرد: ورود قرآن و مفاهیم آن در زندگی سبب ایجاد انگیزه در جامعه دینی و افزایش اثرگذاری آن در تمامی کارها می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه هدف قرآن کریم هدایت بشر است و انسان‌ها می‌توانند با به‌کارگیری قرآن کریم بیشترین استفاده را از آنها ببرند، گفت: دوری از مفاهیم قرآنی انسان و جامعه را به مسیر انحراف می‌کشاند.

این مسؤول از قرآن کریم به‌عنوان سد محکم در مقابل دسیسه‌های دشمن دانست و افزود: انسان با بهره‌گیری از مبانی دینی و الهی می‌تواند هویت و شخصیت خود را شکل دهد.

شکریان در پایان با بیان اینکه تدبر در قرآن کریم در حاشیه قرار گرفته است و کمتر به آن توجه می‌شود، گفت: امروز بسیاری از مراکز قرآن بیشتر به قرائت و حفظ قرآن کریم توجه می‌کنند و در واقع در کنار آنها باید به تدبر و عمل به قرآن کریم نیز توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها