خبرهای داغ:
رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان اصفهان گفت: خودمان پیشنهاد کردیم هر زمان به اندازه 200 میلی‌متر باران در سرچشمه‌های زاینده رود بارید آب را برای کشت کشاورزان باز کنند که با موافقت مسؤولان روبرو شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۸۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسن محسنی با اشاره به حادثه شب گذشته در شهر اژیه از توابع بخش جلگه شهرستان اصفهان اظهار کرد: شب گذشته و حدود ساعت 10 از وقوع حادثه مطلع شدم.

وی در تشریح این اتفاق ادامه داد: عده‌ای پیچ‌های دریچه حوضچه آب که در شیرخانه بوده را کمی باز کردند که فشار آب دریچه را به صورت کامل باز کرده است.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان اصفهان با تکذیب خبر ترکیدگی لوله که در فضای منتشر شده بود، تصریح کرد: تنها دریچه حوضچه باز شده که ترمیم این دریچه هم زمان زیادی نمی‌برد.

وی با بیان این که خط قرمز ما آب شرب مردم است تأکید کرد: نباید این کار اتفاق می‌افتد، جلسات متعدد با کشاورزان داشته‌ایم و قول مساعد مسؤولان را به گوش آن‌ها رسانده‌ایم و از سوی نظام صنفی ما چنین اقداماتی محکوم است.

محسنی با اشاره به جلسه‌ای که شب گذشته در فرمانداری اصفهان برگزار شد،‌ عنوان کرد: جلسات خوبی با مسؤولان اعم از فرماندار، ‌آب منطقه‌ای،‌جهاد کشاورزی و نیز معتمدین و کشاورزان تاکنون داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: می‌دانیم که وضعیت آب پشت سد به گونه‌ای نیست که بتوان آب را باز کرد تا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و این کار باعث می‌شود آب شرب مردم به خطر بیفتد.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان اصفهان ادامه داد: خودمان پیشنهاد کردیم هر زمان به اندازه 200 میلی‌متر باران در سرچشمه‌های زاینده رود بارید آب را برای کشت کشاورزان باز کنند که با موافقت مسؤولان روبرو شد.

محسنی خاطر نشان کرد: اگر بارندگی به این میزان نرسید،‌ کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت را برآورد می‌کنند و بر اساس مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب از صندوق خسارت کشاورزان مبالغی به عنوان حق نکشت به آن‌ها پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مبالغی که پیش از این داده شده ناچیز و به صورت قسطی پرداخت می‌شد و عملاً متناسب زیان کشاورزان نبوده و آیا امسال هم به همین گونه خواهد بود گفت: قبلاً از ماده 10 و 12 بحران، خسارت پرداخت می‌شد که مبلغی کمی بود.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان اصفهان در پایان اضافه کرد: اما امسال خسارت بر اساس مصوبه شورای عالی آب که به صورت قانون درآمده است پرداخت خواهد شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها