خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح تحول سلامت در سطوح بالا را باید طرح تحول جیب پزشکان خاص نامید.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۲۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، عدنان زادهوش پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ما هفته گذشته شاهد افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان بودیم با اینکه بنده معمولاً در مراسم افتتاحیه‌ شرکت نمی‌کنم ولی به دلیل تماس‌های زیادی که شهروندان داشتند و اعلام می‌کردند این ورزشگاه هنوز کامل نشده است در این محل حضور داشتم.

وی افزود: به دلیل اینکه به‌ درستی یا نادرستی این ادعاها واقف شوم در این افتتاحیه شرکت کردم، متأسفانه بعضی از این ادعاها درست بوده، مسیرهای دسترسی به ورزشگاه کامل نبود، پارکینگ قابل‌قبول و کافی هم نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قسمت‌هایی از تأسیسات، روشنایی و صوتی کامل نشده بود، از استاندار تقاضا دارم جهت تکمیل این نواقص تدبیری بیندیشید، تصریح کرد: تکمیل و افتتاح این قبیل پروژه‌ها در مقابل حل مشکل آب اصفهان، مثل گرسنه‌ای می‌ماند که به ‌جای غذا به او پفک می‌دهند، ما از استاندار تقاضا داریم تا به طور جدی مصوبات 9 ماده‌ای را پیگیری فرمایند.

وی ادامه داد: نگذارید مردم فکر کنند، مسؤولان فقط شعار می‌دهند، اقداماتی مثل جلسه خصوصی با سیاسیون هم‌جناح در استانداری روش درستی برای حل مشکل نیست.

زادهوش در ادامه در رابطه با مشکلات حوزه سلامت در کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه بسیار زیادی را به این حوزه تخصیص داده است، نتیجه این بودجه کلان، رسیدن به بهبود سلامت مردم است، اما از آنجایی که ساختار وزارت معیوب است این بودجه سنگین هم کاری از پیش نبرده است و لازم است ساختار پزشک متخصص و فوق تخصص زده وزارت خانه به عنوان ذینفعان اصلی این وزارت خانه، تغییر کند و دلیل آن‌هم افزایش تعرفه‌های پزشکان است.

وی افزود: متأسفانه هیچ تعریف درستی از نحوه و روش ویزیت متخصص و فوق تخصص نداریم، مردم مستقیماً و بدون ارجاع و یا ضابطه مشخص به دام پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور می‌افتند، نتیجه افزایش تعرفه‌ها نه تنها باعث حذف نشدن زیرمیزی شده بلکه باعث تبدیل شدن زیرمیزی به رومیزی نیز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت در سطوح بالا را باید طرح تحول جیب پزشکان خاص نامید، اگر قبلاً فقط معدودی پزشک متخلف پول زیادی می‌گرفتند، حالا هم پزشکان دولتی پول زیادی می‌گیرند و هم پزشکان خاص خصوصی پول بسیار زیادتری می‌گیرند.

وی تأکید کرد: بسیاری از حقوق نجومی مربوط به این افراد است این بی‌عدالتی در بدنه کل وزارت باعث آسیب‌های جدی خواهد شد، بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در بازدیدی که از شبکه بهداشت شهرستان اصفهان داشتم متوجه شدم، اکثر هزینه‌های طرح تحول سلامت به‌ جای اینکه به سطح یک سلامت یعنی بخش‌های پیشگیری و آموزش اختصاص داده شود، به جیب افراد با کرانه‌های بالا در حال سرازیری است.

زادهوش اظهار کرد: در حالی که اگر وزارت بهداشت و سلامت به مسیر صحیح خود که همان اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده است عمل کند، این هزینه‌های سرسام‌آور که مردم متحمل آن هستند شدیداً کاهش می‌یابد و ما دیگر شاهد افزایش وحشتناک مرگ‌ و میر به دلیل بیماری‌های غیر واگیر که در رأس آن بیماری‌های قبلی و عروقی و سرطان‌ها هستند، نخواهیم بود.

وی بیان کرد: ما باید با تغییر سبک زندگی خود به خصوص در زمینه تغذیه و دوری از سبک غربی و عمل به آموزه‌های دینی شاهد کاهش مرگ‌ و میر و بیماری‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد دلیل اصلی عدم اجرایی شدن پزشک خانواده و یا سیستم ارجاع که در دنیا به عنوان یک اصل ثابت شده عقلی پذیرفته شده و در حال اجرا است، وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش‌های خصوصی که اتفاقاً در بدنه مدیریتی عالی وزارت خانه هستند، مانع اصلی است.

وی افزود: جالب این است که این افراد مرتب دم از غرب می‌زنند ولی در این مسأله غرب‌گرا نیستند، مشخص است که این موارد اصل «منفعت من» که یک اصل اساسی غربی است را بر بقیه اصول ترجیح می‌دهند.

زادهوش ابراز کرد: مسجد سید اصفهان که یکی از مکان‌های مهم میراثی اصفهان است در حال نابودی است و احتیاج به یک توجه ویژه دارد و لازم است، جلسه‌ای با محوریت امام‌ جمعه اصفهان نماینده حوزه‌های علمیه، اوقاف،‌ سازمان میراث فرهنگی و سازمان بهسازی و نوسازی جهت احیا و جلوگیری از تخریب این مکان مقدس داشته باشند.

وی در رابطه با به کار بردن کلمات لاتین در شهر خاطرنشان کرد: به کار بردن کلمات لاتین به شکل وسیع در سطح شهر باید مدیریت شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: پدیده اینورژن یا وارونگی دما یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی است که در کنار گرم شدن زمین، سوراخ شدن لایه ازن، باران‌های اسیدی و از بین رفتن زیستگاه‌ها، محیط‌زیست و سلامت بشر را تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم است، پدیده وارونگی دما یک اتفاق طبیعی در وضعیت جوی است که در صورت آلوده بودن هوا باعث افزایش آلودگی در سطح زمین و محبوس شدن آلاینده‌ها در سطح زمین می‌شود.

زادهوش در رابطه با اقداماتی که می‌توان انجام داد تا کاهش عوارض این پدیده وارونگی هوا است، تصریح کرد: با کاهش در منابع تولید آلودگی می‌توان عوارض این پدیده را کاهش داد.

وی با بیان اینکه پدیده وارونگی دما در فصل زمستان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: کلان‌شهر اصفهان جزو شهرهایی است که آلودگی هوا همواره یکی از مهم‌ترین مشکلات آن است که این امر دلایل متعددی ازجمله موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شهر، وجود کارخانجات بزرگ و آلاینده،‌ غیراستاندارد بودن سوخت خودروها،‌ تعداد سفر بالا با خودروی شخصی خصوصاً خودروهای تک سرنشین دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اوایل آبان ماه جاری، شورای اسلامی شهر در جلسه تلفیق میزان استاندار، مدیرکل محیط‌زیست و فرماندار اصفهان جهت بررسی اقدامات صورت گرفته در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان بودیم.

وی عنوان کرد: بنا بر گزارش ارائه شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای رسیدن به اهداف این طرح 38 اقدام تعریف شده که 13 اقدام آن مربوط به شهرداری و 25 اقدام مربوط به سایر ادارات و ارگان‌ها است.

زادهوش ابراز کرد: بر اساس گزارش ارائه شده رویکرد شهرداری در سال‌های اخیر برای کاهش آلودگی هوا قابل دفاع است و اقداماتی که صفر تا صد آن در شهرداری است خوب انجام‌شده اما اقداماتی که انجام آن منوط به حمایت اقتصادی دولت است انجام نشده یا به کندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار دارم که تعهدات ما خود در حوزه توسعه و ارتقا حمل‌ و نقل عمومی خصوصاً پروژه مترو انجام دهد، افزود: در برنامه اصفهان هزار و 400 که به تصویب شورای اسلامی شهر رسید مقرر شد، سرانه فضای سبز اصفهان سالانه 10 درصد مترمربع افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای حفظ و ارتقا این متراژ سرانه حداقل سالی 100 هکتار باید تملک فضای سبز داشته باشیم، به همین منظور ردیف به مبلغ 30 میلیارد در شهرداری مرکزی جهت تملک پهنه‌های سبز بزرگ که تعداد آن از انگشتان یک دست هم بیشتر نیست قرار دادیم.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر که ماه هشتم از سال جاری است یک ریال به امر افزایش سرانه فضای سبز اصفهان تخصیص داده نشده و علیرغم برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری معاونت مالی و اداری تخصیص قائل نشده درخواست دارم در کمیته تخصیص حتماً به این ردیف با توجه به درصد درآمد تخصیص لازم داده شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها