محمدحسین لطیفی:

به مدیران، بودجه و سیاست گذاری رسانه ملی اعتراض دارم

کارگردان "پادری" گفت: ۱۲ سال پیش فیلمنامه ۸ قسمتی را با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی نوشتم و اگر قرار به ساخت این سریال باشم، همین فیلمنامه را ادامه داده و خواهم ساخت.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۰۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین لطیفی، درباره ساخت سریال «خوشه نور» با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی گفت: 12 سال پیش قرار بود این سریال ساخته شود که این اتفاق نیفتاد، الان هم که دوباره مسئله ساخت این سریال مطرح شده ، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است و تا این لحظه خبر خاصی از روند تولید سریال ندارم.

وی ادامه داد: احساس شخصی ام این است که ارحج بر هر مدیر و مشاور، کارگردانی است که 22 سال در رسانه ملی و خارج از آن در حال فعالیت است، به عبارت دیگر اگر قرار است کار مذهبی ساخته شود ارحج بر همه دوستان خودم هستم که روی فیلمنامه و جزئیات سریال نظر دهم.

لطیفی با بیان اینکه 12 سال پیش هم رسانه ملی پیشنهاد ساخت این سریال را داده بود، اظهار داشت: در طول مدت 22 سال فعالیتم تا به امروز به هیچ تهیه کننده ای اعلام نکردم که کاری را بسازیم و همیشه دوستان به من محبت کرده اند و پیشنهاد داده اند.

کارگردان «پادری» تصریح کرد: 12 سال پیش فیلمنامه 8 قسمتی را درباره زندگی کربلایی کاظم ساروقی نوشتم ولی فرصت ادامه نگارش آن را نداشتم، بعد از آن دوستان دیگری دست به نگارش فیلمنامه در این زمینه زدند و امروز نیز فیلمنامه من و دوستان دیگر درباره کربلایی کاظم ساروقی ادغام و به سریالی به نام «خوشه نور» تبدیل شده است، در حالی که قطعا من این سریال را نخواهم ساخت؛ بلکه اگر قرار است کار را کارگردانی کنم همان متنی که 12 سال پیش نوشته ام را تکمیل می کنم.

لطیفی تصریح کرد: اگر رسانه ملی علاقه مند به تولید این سریال به کارگردانی بنده است قاعدتا باید فرصتی به من داده شود تا دوباره متن را از قسمت 8 به بعد و حداقل تا 26 قسمت بنویسم و آن زمان می توانم این کار را بسازم؛ البته همه این مسائل منوط به علاقه رسانه ملی و تامین بودجه برای سریال است.

وی درباره تولید چنین آثاری در شبکه خانگی گفت: قطعا چنین امکانی وجود دارد ولی اگر این پروژه ها نیز در شبکه خانگی تولید شود، قطعا رسانه ملی باید از این مسئله خجالت بکشد که کارهای کم مایه و حتی بی مایه تولید می کند و آثاری مانند سریال «خوشه نور» در شبکه خانگی ساخته می شود.

کارگردان «پادری» با بیان اینکه مستقل هستم و در طول مدت کاری ام به غیر از فیلم «روز سوم» که تهیه کننده دولتی داشته در سینما کار نکرده و همیشه در سینمای بدنه کار کرده ام، اظهار داشت: من در طول مدت فعالیتم آثار ارزشمندی در رسانه ملی داشته ام ولی حدودا 8 سالی می شود که دیگر خبری از آثاری مانند صاحبدلان، وفا، سفر سبز و... در رسانه ملی نیست و به عنوان یک کارگردان به مدیران، بودجه و سیاست گذاری رسانه ملی اعتراض دارم.

لطیفی ادامه داد: هیچ قضاوتی نسبت به رسانه ملی ندارم چرا که مدت ها است از مسائل مدیریتی رسانه ملی دور هستم و شاید هم مدیران برای وضعیت فعلی رسانه ملی حق دارند، ولی به عنوان یک مخاطب می گویم که مردم حق شان این نیست که وقتی کانال های رسانه ملی را دنبال می کنند هیچ خوراکی نداشته باشند و زمانی هم که مردم به سراغ شبکه های بیگانه می روند، نمی توانیم از آنها گلایه کنیم؛ چرا که وقتی پدر در سفره اش نان گرم نداشته باشد، ممکن است فرزند برای به دست آوردن نام گرم به سراغ همسایه و یا حتی دشمن پدرش هم برود.
 
ارسال نظرات