همزمان با چهارم صفر شب شهادت حضرت رقیه (س)، همایش سه ساله‌های عاشورایی در حسینیه محله فرامه شهر دماوند با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل‌بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۷۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
همایش سه ساله‌های عاشورایی در دماوند برگزار شدهمایش سه ساله‌های عاشورایی در دماوند برگزار شدهمایش سه ساله‌های عاشورایی در دماوند برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج همزمان با چهارم صفر شب شهادت حضرت رقیه (س)، همایش سه ساله‌های عاشورایی در حسینیه محله فرامه شهر دماوند با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در این همایش، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت بنت‌ الحسین، حضرت رقیه(س)، با اشاره به نقش دختران و کودکان عاشورایی اظهار کرد: عاشورایی که حضرت رقیه(س) با گریه‌ خود به پا کردند، جلوه‌هایی از عشق بازی با سر پدر را به نمایش گذاشتند و صحنه‌هایی از تربیت اسلامی را نشان داد.

وی در این خصوص ادامه داد: حضور کودکان و زنان به واقعه عاشورا که در اوج عقلانیت و هدفمندی است با رنگ عاطفه جلا پیدا می‌کند.

امام جمعه دماوند گفت: این حضور عاطفی که اوج محبت پدر و پسر، مادر و فرزند، دختر و پدر، پسر و مادر، برادر و برادر را نشان می‌دهد، به حق طراحی خداست کمتر حادثه‌ای چون کربلا داریم که این قدر سه عنصر عقلانیت، عاطفه و حماسه را در اوج باهم داشته باشد.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه این از مختصات عاشورا و کربلاست، خاطرنشان کرد: یک لحظه فکر کنیم که اگر حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت رقیه (س)، حضرت قاسم (ع) و حضرت عبدالله (ع)، طفلان حضرت مسلم (ع) و … نبودند چقدر کربلا کاستی داشت و امروز نام، قبر و توسل به آن‌ها چقدر کارساز و راهگشاست.

وی تصریح کرد: امروز می‌توانیم از مسیر نام حضرت رقیه (س) و کودکان عاشورا دل‌های کودکانمان را از دوران صباوت با نام و یاد آن‌ها گره بزنیم؛ شیرخوارگان حسینی و سه ساله‌های عاشورایی باید مشاهده کنند که آن‌ها چه موجی در جهان ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه درباره ازدواج آیات زیادی در قرآن آمده است، تأکید کرد: امر مقدس ازدواج، فرزندآوری، تربیت دینی و صحیح فرزندان باید در برهه کنونی مورد توجه جدی خانواده‌ها قرار گیرد.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تکثیر نسل باید مد نظر خانواده‌ها باشد و آن‌ها بدانند که خدای متعال ضامن تأمین رزق و روزی است؛ جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور بنا بر فرمایش معظم له مسأله حیاتی است که باید به طور جدی دنبال شود

ارسال نظرات