یک فعال رسانه‌ای‌ در گفت ‌وگو با «بسیج» مطرح کرد

"فساد" پاشنه آشیل دولت یازدهم است

جمشیدی گفت: روحانی فساد بابک زنجانی و همین‎طور فساد دولت قبل را فساد می‎داند، اما ظاهرا درباره فسادهای مربوط به دوستان، نزدیکان و منسوبان دولت یازدهم را فساد نمی‎داند و تلاش می‎کند تا برچسب فساد به آنها نخورد.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۶۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
علی جمشیدی دبیر سیاسی خبرگزاری نسیم آنلاین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به توجیهات اخیر رئیس جمهور در قبال فساد صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برخورد دوگانه رئیس جمهور و کابینه وی در برخورد با فساد گفت: این رفتار دوگانه نهایتا باعث می‎شود که بحث مبارزه با فساد و فسادستیزی به نتیجه نرسد، همچنان که این نوع رفتار را در موضوع  حقوق‎های نجومی شاهد بودیم که دولتی‎ها اعلام کردند که عزم مبارزه با حقوق‎های نجومی را دارند که در این راستا عزل یک آقایی از مدیریتی یا پستی صورت می‎گرفت اما فردای آن روز سخنگوی دولت می‎گفت که این آقا ذخیره نظام است.

جمشیدی در ادامه این مطلب عنوان کرد: آقای روحانی فساد بابک زنجانی و همین‎طور فساد دولت قبل را فساد می‎داند، اما ظاهرا در خصوص فسادهای مربوط به دوستان، نزدیکان و منسوبان دولت یازدهم را فساد نمی‎داند و تلاش می‎کند تا برچسب فساد به آنها نخورد.

وی اظهار داشت: بحث فساد بحث پاشنه آشیل دولت یازدهم حتی پاشنه آشیل نظام است؛ یعنی فساد اقتصادی و مخصوصا فساد اداری امروز گریبان کشور را گرفته است.

دبیر سیاسی خبرگزاری نسیم آنلاین در ادامه این مطلب گفت: آقای روحانی نیز یک خط قرمز خیلی پررنگ و نمایانی دورتا دور دولت، منسوبان، نزدیکان، رفقا و هم گعده‎هایی خود کشیده و اجازه نمی‎دهد هیچ کسی به آنها نزدیک شود و دراین راستا اسم فساد را تعویض و فساد را از دولت جدا می‎کند و بیان می‎کند که این افراد مدیران کارآمدی هستند؛ حتی این صحبت‎های وی در مجلس در مسئله فساد صندوق ذخیره فرهنگیان هشداری به قوه قضائیه و مبادی نظارتی نیز است که چون دولت از این حمایت می‎کند، مبادا این قوه در تشخیص فساد و بررسی در رفع آن ورود کند.

جمشیدی با بیان اینکه روحانی میراث شوم دولت‎های گذشته را نه تنها به ارث برده بلکه در آن مسیر وارد شده و قوی‎تر از بقیه آن را اجرا می‎کند گفت: بازی با کلمات، دادن نسبت‎های مختلف به افراد، جدا کردن مسائل مالی از اداری در این دولت، رفتاری است که از تفکر کارگزارانی و لیبرال مسلکی که امروز در برخی از حوزه‎های دولت و رفتار دولتمردان نهادینه شده، نشأت می‎گیرد و امروز کاملا مشخص است.

وی با ذکر اینکه این مسئله فساد پاشنه آشیل نظام است عنوان کرد: آقای روحانی نباید دولت و سرنوشت دولت خود را به سرنوشت نظام گره بزند و دفاع  وی از فساد ممکن است که حتی به سرنگونی نظام کشیده شود و کار فوق العاده خطرناکی است که آقای روحانی پا در آن گذاشته است.

دبیر سیاسی خبرگزاری نسیم آنلاین در خاتمه خاطرنشان کرد: ما اهالی رسانه آقای روحانی را انذار می‎دهیم که جدی‎تر از هر کس دیگر بدون خط قرمز و بدون استثنا و قائل شدن برای فرد، چه برادر او باشد یا اعضای دولت و همه را به یک چشم و نگاه اصلاح و رفع فساد نگاه کند و دراین راه قدم بردارد تا اتفاق بدی برای دولت او یا کل نظام نیفتد چرا که مسئله فساد اقتصادی چیز کمی نیست و مردم را به نظام بی‎اعتماد می‎کند و این بی‎اعتمادی موجب زوال نظام می‎شود.
ارسال نظرات