خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
یکصد و 37 حافظ گلزارهای شهدای استان قزوین به منظور محافظت از گلزارها شناسایی شدند.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۵۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرکزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت ساماندهی گلزارهای شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه 369 گلزار شهدا در استان قزوین است، افزود: این گلزارها یک بار ساماندهی شدند و برای حفظ و نگهداری از آنها طبق تفاهم‌نامه وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل شهرداری، دهیاری و بخشداری‌ها شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه گلزارهای شهدا به مرور زمان دچار تخریب و آسیب می‌شوند، بیان کرد: برای نگهداری، حفاظت و ساماندهی به موقع این گلزارها، بنیاد اقدام به اجرای طرح حافظان گلزار شهدا در سال جاری کرده است.
این مسئول گفت: حافظان گلزار شهدا طبق دستورالعمل بنیاد شهید و امور ایثارگران باید سالی دو بار با سرکشی و بازدید ادواری از گلزارهای شهدا، وضعیت مزارهای شهیدان را در فرم‌های مخصوص درج و به بنیاد اطلاع بدهند.
حقایق‌پور بیان کرد: اکنون یکصد و 37 حافظ گلزارهای شهدای استان قزوین شناسایی شدند و بزودی به منظور آشنایی حافظان با وظایف و برنامه‌های خود، همایشی برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جلوگیری از عدم دفن افراد عادی در گلزارهای شهدا، اطلاع‌رسانی وضعیت آب و برق گلزارهای شهدا و آسیب‌دیدگی مزار شهیدان از جمله وظایف حافظان است.
وی افزود: حافظان گلزارهای شهدا از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، کارکنان بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و علاقمندان داوطلب می‌باشند که مسئولیت بازدید یک تا 40 گلزار را بر عهده گرفتند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها