با حضور حدود 26 هزار کودک ؛

دومین همایش بین المللی سه ساله‌های حسینی همزمان با 700 نقطه کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد

همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دومین همایش بین المللی سه ساله های حسینی با حضور حدود26 هزار کودک به همراه مادرانشان در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۸۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶
خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام): همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دومین همایش بین المللی سه ساله های حسینی با حضور  26 هزار کودک به همراه مادرانشان در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
دومین همایش بین المللی سه ساله‌های حسینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد
این مراسم با شکوه ملی مذهبی صبح شنبه از ساعت ۹ آغاز و پس از برگزاری برنامه های مختلف از قبیل قرائت قرآن، اجرای کار کودکانه، اجرای نمایش مدافع حرم توسط گروه اتل متل یه بابا، درد و دل فرزند شهید کریمی با حضرت رقیه(س) و قرائت میثاق نامه ساعت ۱۲ ظهر به پایان رسید.
سردار علی اکبر مداحی رئیس هیئت رزمندگان اسلام کل کشور، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور، هدایت اله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و سرهنگ بوربور ثانی جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)، از شاخص ترین افراد حاضر در این مراسم بودند.
زنده نگه داشتن یاد عاشورا و اهل بیت؛ هدف اصلی برگزاری این مراسم 
غلامرضا بوربورثانی جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار باقرشهرنیوز گفت: همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش بزرگ سه ساله های حسینی با حضور 26 هزار کودک سه ساله به همراه مادرانشان در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی ادامه داد: این مراسم هرساله در نقاط مختلف کشور برگزار می شود که طبق براورد انجام شده در ۷۰۰ نقطه کشور و ۲۲ نقطه شهر تهران هم اکنون در حال برگزاری است.
سرهنگ بوربور افزود: در استان تهران نیز برای دومین سال متوالی این مراسم با ساماندهی و نظم بیشتری به صورت متمرکز در حرم امام خمینی(ره) با هدف زنده نگه داشتن یاد عاشورا و اهل بیت به ویژه سه ساله امام حسین(ع) برگزار می شود.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه در سراسر کشور فراگیر شودو فضای معنوی شهرها و استان های کشور نیز با برگزاری این گونه مراسم های ملی مذهبی تغییر نماید.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بین المللی شدن این مراسم هم گفت: بنا داریم تا این مراسم را نیز به مانند مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت بین المللی برگزار کنیم که انشاله خداوند توفیق این کار را به ما بدهد؛ از همه نهادهای همکاری کننده در برگزاری این مراسم از جمله سازمان بهزیستی، هیئت رزمندگان اسلام و بسیج جامعه زنان نیز تشکر و قدردانی داریم.
از سال آینده این مراسم به صورت بین المللی برگزار خواهد شد
علی اکبر مداحی رئیس هیئت رزمندگان اسلام کل کشور نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار باقرشهرنیوز اظهار داشت: همایش سه سالگان حسینی حدود ۱۰ سال متوالی است که توسط هیئت رزمندگان اسلام در اکثر شهرها و استان ها در حال برگزاری است که به یاد دردانه سه ساله دشت کربلا حضرت رقیه(س) در روز شهادت آن حضرت برگزار می شود.
وی افزود: با برگزاری این برنامه سعی داریم تا با جذب نونهالان، نوجوانان و خردسالان کشور، آنان را با فرهنگ عاشورایی، اهل بیت و امام حسین(ع) بیشتر آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: باید این کودکان از همین سنین پایین درس مقاومت و پایداری را از حضرت رقیه(س) بیاموزند تا در برابر دشمنان کوتاه نیامده و تبعیت نکنند و دشمنان این نظام و انقلاب هیچگاه فکر تجاوز و دخالت در کشورمان را نداشته باشند.
سردار مداحی گفت: انشاله در صدد هستیم تا در کشورهای عراق، سوریه و لبنان از سال آینده این مراسم را برگزار کنیم تا به مانند مراسم شیرخوارگان حسینی بین المللی شود.
وی در پایان از سپاه پاسداران به ویژه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و بسیج جامعه زنان که همکاری زیادی در برگزاری این مراسم داشتند، تقدیر و تشکر نمود.
ارسال نظرات