پیاده روی بزرگ اربعین از میدان امام حسین (ع) تا شهرری برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: مراسم خودجوش و مردمی پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، طبق روال سال های گذشته برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۶۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شهردار منطقه 20 گفت: از تمامی ظرفیت های مدیریت شهری این منطقه برای ارائه بهترین خدمات استفاده می کنیم؛ سید احمد صفوی با بیان این مطلب افزود: مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران همزمان با روز اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد که مدیریت شهری منطقه 20 نیز از تمام امکانات وظرفیت های این مجموعه برای فراهم کردن شرایط بهینه این مراسم خودجوش و مردمی استفاده می کند.

صفوی با اشاره به اینکه هر سال نسبت به سال پیش شاهد حضور جمعیت بیشتری هستیم، گفت: خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و شهید غیوری از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند که بهسازی، پاکسازی و فضاسازی های مناسبتی این ایام در دستور کار مدیریت شهری منطقه است.

وی به حضور و آماده باش عوامل خدمات شهری در زمان برپایی مراسم اشاره کرد و افزود: انسداد معابر منتهی به حرم، برقراری ایمنی تردد و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران از مهمترین تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده برای این مراسم معنوی است که نحوه استفاده از این خدمات از طریق رسانه ها، فضاهای مجازی و فضاهای تبلیغاتی در زمان مشخص اطلاع رسانی می شود.

صفوی با اشاره به اینکه 50 ایستگاه برای پذیرایی زائران پیش بینی شده است که با همکاری ادارات شهری و ظرفیت های بومی و محلی منطقه 20 مستقر می شوند، گفت: با نصب علائم متحدالشکل که از سوی ستاد استقبال زائران آماده شده است، اهالی منازلی که در مسیر پیاده روی قرار دارند نیز می توانند در ارائه خدمات رسانی به زائران سهیم شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر ایستگاه های پیش بینی شده و مشارکت مالکان منازل واقع در مسیر، تمامی ظرفیت های بهداشتی و عمومی بوستان ها، مساجد و مدارس نیز در خدمت زائران خواهند بود.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: علاوه بر داخل صحن های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ضلع های جنوب و شرق حرم نیز ویژه برنامه های پرباری پیش بینی شده است که سخنرانی مذهبی، مدیحه سرایی مداحان مشهور و نامی، قرائت زیارت اربعین و نمایش های آئینی از جمله این برنامه ها است.

گفتنی است که بر اساس روایتی از امام هادی (ع) هر کس قبر حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری را زیارت کند مانند آن است که قبر جدم حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.

 

ارسال نظرات