به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)همایش سه ساله های حسینی در ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۹۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجانريا، همزمان با پنجم صفر به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) کودکان و خردسالان ابهری در همایش سه ساله های حسینی صبح روز شنبه 15آبانماه در مصلای نماز جمعه ابهر گردهم آمدند.

در این مراسم حجت الاسلام عطوفی ضمن تسلیت به مناسبت فررسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در اهمیت وظایف والدین نسبت به تربیت فرزندان خود، گفت: فرزندانتان را گرامی بدارید و آنها را نیکو تربیت کنید تا آمرزیده شوید.

وی با اشاره به حدیث شریف پیامبر اکرم (ص) ((اکرموا اولادکم و احسنوا ادابکم یغفر لکم)) افزود: در این حدیث شریف دو نکته است اول تکریم فرزند؛ دوم با ادب نیک مزین کردن. اولین چیز که در تربیت مؤثر است و پیامدهای مثبت و سازنده‏ ای دارد تکریم و احترام فرزند است که والدین در گرامی داشت او کوتاهی نکنند اگر فرزند احساس حقارت و ملامت کند در او تأثیر منفی می ‏گذارد و موجب تجری و طغیان کودک می ‏شود. لذا فرزندانتان را تکریم و احترام کنید.

گفتنی است، این مراسم که با هدف بزرگ‌داشت حضرت رقیه (س) فرهنگ سازی و اشاعهفرهنگ عفاف و حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه(س)به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب برگزار شده بود، حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) مسابقه نقاشی با عنوان« حادثه کربلا و حضرت رقیه (س) را به مرحله اجرا درآورد.

شایان ذکر است، مرثیه ثرایی مداح اهل بیت و اهدای جوایزبه کودکان با نوشت افزار ایرانی از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

همچنین کودکان پس از آشنایی با واقعه کربلا و یادآوری مقام شامخ حضرت رقیه (س) نقاشی های زیبایی را خلق کردند.

ارسال نظرات