مراسم یادواره شهدای دانش آموزی و شهید شاخص کشوری شهید رضا سلیمانی ابهری در صائین قلعه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۸۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به همت بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه ابهر و حوزه شهید سمیه مراسم یادواره شهدای دانش آموزی و شهید شاخص کشوری شهید رضا سلیمانی ابهری با حضور خانواده شهید رضا سلیمانی ابهری ، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر ، حجت الاسلام موسوی نیا امام جمعه صائین قلعه ،معاونت پرورشی آموزش و پروش ابهر و جمعی از دانش آموزان در شهر صائین قلعه برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی ،روز سیزده آبان را روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مادر گرامی شهید رضا سلیمانی ابهری، از دانش آموزان ممتاز علمی و فرهنگی، نفرات برگزیده مسابقه خاطره نویسی که از طرف روابط عمومی سپاه ناحیه ابهر در اردوهای راهیان نور برگزار شده بود تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است شهید رضا سلیمانی‌ابهری در سال 1362 نخستین بار در جبهه جنگ شرکت کرد. بعد از آن فعالیت‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی و هنری از جمله فعال کردن انجمن اسلامی دبیرستان و اجرای تئاتر و سرود ومطالعات آثار شهید مطهری متمرکز کرد و با فعالیت در پایگاه بسیج به گشت شبانه، آموزش قرآن، راه‌اندازی لقه‌های معرفتی و برپایی مراسم دعای کمیل و توسل در مسجد باب‌الحوائج اهتمام ورزید و بابهره‌گیری از اساتید به تقویت مبانی اعتقادی و عرفانی پرداخت و وقتی‌که خود را آماده شرکت در کنکور و امتحانات سال چهارم دبیرستان می‌کرد، احساس تکلیف کرد که باید به‌فرمان امام در جبهه حضور یابد.

در ايام تحصيل چندين بار به عنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمين خود جايزه دريافت کرد و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجويد و قواعد قرائت در مسابقات مختلف قرآن شركت كرده و چندين بار در اين مسابقات حائز مقام ممتاز شد.

او اهل مطالعه بود و با عضويت در مركز مطالعات اسلامي ، در سير مطالعاتي ارائه شده توسط آن مركزشركت کرد .نماز، روزه و دعاهاي كميل و توسل او ترك نميشد .شجاع ، درسخوان ، مهربان ، دلسوز و خوش خلق بود و به مال دنيا ارزشي قائل نبود.

رضا سلیمانی‌ابهری سرانجام در روز 12 اردیبهشت سال 1365 در سن 17 سالگی در منطقه فاو و در عملیات والفجر 8، نوجوانی خود را تقدیم ایران اسلامی کرد.

نيايش شهيد...

خدايا مرا همچون بزرگاني كن كه به جز تو كسي را نديدند و به جز تو بركسي دل نبستند...

الهي...در بيابان دنيا به دنبال آب حياتم تا روحم را با آن سيراب گردانم ، جام عشقت برايم گمشده اي است كه ديوانه وار خود را به اين طرف و آن طرف ميزنم تا آن را بيابم...

فرازي از وصيت نامه شهيد...

اميدوارم روزي فرا رسد كه بيرق اسلام توسط شما فرزندان اسلام در كربلاي حسين (ع) برافراشته شود.

اميد دارم آنانكه خود را به فراموشي سپرده اند و به ارزش هاي والاي انسانيت پي نبرده اند ناقوس بيداري شهدا را بشنوند و خود را در برابر جامعه مسئول بدانند.

ارسال نظرات