خبرهای داغ:
باقری در نشست خبری رئیس شورای شهر و شهردار شاهرود گفت: از ابتدای سال 1395 تاکنون 280 مصوبه در زمینه های مختلف در شورای شهر شاهرود به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۷۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رمضانعلی باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن جلسات شورای اسلامی شهر شاهرود با گرامیداشت ایام شهادت حضرت رقیه(س) و خیرمقدم با اشاره به 280 مصوبه شورای اسلامی شهر شاهرود از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: از این مصوبات 12 مورد فرهنگی،54 مورد اجتماعی،23 مورد عمرانی،15 مورد بودجه ای،10 مورد متفرقه،29 مورد نیروی انسانی،2 مورد پسماند و خدمات شهری،26 مورد کمیسیون ماده 5، 15 مورد حمل و نقل،2 مورد ادارات، 46 مورد مالی و عوارض،سازمانهای وابسته به شهرداری 2مورد، یادآوری و تذکرات قانونی 7 مورد،سرمایه گذاری 2مورد بوده است.

وی افزود: از این مصوبات که به کمیته انطباق فرمانداری برای تصویب ارسال می شود 5 مورد، از فرمانداری اعتراض صورت گرفت که از این 5 مورد نیز در هیئت اختلاف استان رای به نفع شورای اسلامی شهر صادر شد و این نشان می دهد بدنه کارشناسی در شورا وجود دارد.

باقری با اشاره به 26 مورد توافق نیز در این مدت انجام شده است به نهایی شدن ساخت المان میدان الغدیر اشاره کرد و گفت: بعد از کارهای کارشناسی در جلسه شورای اسلامی نهایی شد و کار ساخت این المان که پیام آور غدیر است در 800 متر مربع در وسط میدان به ارتفاع 33 متر ساخته خواهد شد و تا بهار یا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به خرید البرز شرقی بیان کرد: قیمت ابتدایی خرید البرز شرقی 21 میلیارد گذاشته شده بود که شهرداری پیشنهاد 30 میلیارد را داد و این قضیه با پیشنهاد مدیرعامل اسبق این مجموعه به شهردار و تصمیم گیری در شورای شهر انجام شد و نامه نگاری با البرز شرقی برای خریداری انجام گردید.

باقری تصریح کرد: با توجه به بررسی ملاحظه شد قانونی وجود دارد که می توان این مکان را بدون مزایده نیز خریداری کرد که با بررسی ها و جلسه با رئیس مرکز پژوهش ها و مسئول واگذاری بخش خصوصی مشخص شد که این خرید مشمول قانون نمی شود و باید مزایده برقرار شود.

وی ادامه داد: مساحت این مجموعه 42 هکتار است که بالای 20هکتار آن فضای سبز است که سی سال زحمت کشیده شده و اگر دست بخش خصوصی می افتاد این فضای سبز در مدت شش تا یکسال از بین می رفت چرا که خریدار به فکر منفعت مالی خود بود نه فضای سبز این منطقه که دارای اهمیت برای سلامت و بهداشت محیطی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اختلاف نظر در این موضوع گفت: طبق ماده 101 شهرداری نمی توان این محیط را تفکیک کرد چرا که فضای سبز در سراسر این مجموعه پخش است و امکان تفکیک وجود ندارد و امروز نیز تامین اجتماعی سند را گرو گرفته که این موضوع بعد از مزایده انجام شده است و با نشست های مختلف و هیئت داوری که در تهران برگزار شده در حال پیگیری هستیم.

وی اضافه کرد: هیئت داوری، شهرداری را صد در صد محق دانسته و یک ماه به تامین اجتماعی فرصت داده تا طرح جایگزین معرفی یا تقسیط کند و از البرزشرقی وصول نمایند که سند آزاد شود و 8 هکتار براساس مکاتبات آزاد و سند آن به نام شهرداری در تهران در روز دوشنبه 17 آبان زده می شود که شامل مجموعه ورزشی و استخر می شود.

رئیس شورای شهر شاهرود با اشاره به سازمان خصوصی سازی در این ماجرا عنوان کرد: با ورود سازمان خصوصی سازی قیمت کارشناسی شده ای که آنها تعیین کردند 5/51 میلیارد تومان شد و شهرداری 50 درصد از این مبلغ بالاتر یعنی 78 میلیارد تومان قیمت ارائه کرد در مزایده که شهرداری برنده شد.

وی افزود: علت مهم حضور در این مزایده حفظ فضای سبز موجود در این مجموعه و مسائل اقتصادی بود که وجود داشت و ما طبق یک ضرب و تقسیم هر متر 184 هزار تومان خریداری کردیم که الان هر متر آن یک میلیون ارزش دارد و برای مردم منفعت ایجاد می کند.

باقری تاکید کرد: این شورا و شهرداری عملیات انتحاری انجام داد که 33 میلیارد تومان پول به حساب ریخته شده که ما اگر این هزینه را در جای دیگری صرف می کردیم اینقدر برای شهر منفعت نداشت.

وی با بیان اینکه کارگرانی که در شرکت البرزشرقی ساکن هستند بازی خوردند افزود: ما به عنوان مجموعه شورای شهر حامی حق این کارگران هستیم و از حق و حقوق آنها دفاع می کنیم تا به حق و حقوق خود برسند و ما اگر هر انسان منصفی بررسی کند حق را به شهرداری و شورای شهر می دهد و آیندگان استفاده خواهند کرد.

باقری با اشاره به اتوبان حرم تا حرم گفت: قبلاً که ما در مورد این طرح با وزیر صحبت کردیم قول داد که این پروژه از شاهرود عبور می کند اما امروز متوجه شدیم که 30 کیلومتر آنطرف شهر عبور می کند که این تبعات منفی بسیاری برای شهر دارد.

وی تاکید کرد: عبور این اتوبان از 30 کیلومتری شاهرود شهر را نزوی منزوی خواهد کرد و آیندگان به همه ما نفرین می کنند و با یک نگاه سطحی که همه متوجه می شوند باید این مسیر اصلاح شود چرا که از قیمتی هم ارزان تر می شود و این از مسائل زیر ساختی مهم است که باید توجه بیشتر شود و در این موضوع بررسی انجام شود و همه دلسوزان وارد میدان شوند و این موضوع را بررسی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها