خبرهای داغ:
رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: مسؤولان اگر واقعاً در صدد رفع مشکلات اقتصادی ایران هستند باید مشکلات اساسی اقتصادی مانند قاچاق کالا را حل کنند و به انجام امور اصلی کشور بپردازند نه اینکه وقت و تلاش خود را در راستای انجام قرار داد برجام هدر دهند در حالیکه برجام تأثیری بر رفع تحریم‌ها نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۵۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
مسؤولان بجای هدر دادن وقت در قضیه برجام به رفع مشکلات جامعه بپردازند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، داوود گودرزی در جلسه نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی این استان که روز جمعه، ۱۴ آبان ماه ۹۵ برگزار شد، با اشاره اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از راه‌های مبارزه با استکبار را اقتصاد مقاومتی دانسته‌اند، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تئوری اقتصادی گفتمان انقلابی است، مطالبات جریان انقلابی در ابعاد مختلف مانند سیاست خارجه، فرهنگ، اقتصاد و ... باید بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
 
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، دولت چرخش چرخ‌ّ امور اقتصادی را در گرو برداشته شدن تحریم‌ها، تشدید تجارت، واردات و ... عنوان کرده است چون درنگاه لیبرال‌ها، تجارت مهم‌تر از تولید است و اعتقاد چندانی به تولیدات داخلی ندارند، افزود: این در حالی است که انقلابی‌ها، رشد ظرفیت‌ها و توان داخلی را ملاک اصلی برای پیشرفت می‌دانند.
 مسؤولان بجای هدر دادن وقت در قضیه برجام به رفع مشکلات جامعه بپردازند
رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: با وجود اینکه چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و رهبر معظم انقلاب بارها بر این مسئله تأکید کرده‌اند، هنوز بسیاری از افراد نمی‌توانند تعریف دقیق و درستی از اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.
 
گودرزی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سخنرانی در اسفند سال ۱۳۹۲ فرمود دشمن به علت دشمنی دیرینه‌ای که با تفکرات اسلامی و مسلمانان دارد، برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، وارد جنگ اقتصادی با ایران شده است؛ راه ایستادگی در برابر این جنگ اقتصادی، استحکام بخشیدن به پیکره اقتصادی کشور است و این امر با فراگیر شدن اجرای الگو‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه امکان پذیر است.
 مسؤولان بجای هدر دادن وقت در قضیه برجام به رفع مشکلات جامعه بپردازند
وی ابراز کرد: ایران دارای موقعیت‌ها و ظرفیت‌هایی است که با استفاده از این‌ها می‌تواند رشد اقتصادی بسیار خوب و سریعی داشته باشد، بسیاری از کشور‌هایی که تبدیل به قطب اقتصادی شده‌اند بخش کوچکی از ظرفیت‌ها و موقعیت‌هایی که در ایران وجود دارد را هم نداشته‌اند.
 
رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه باید حرف و مطالبات مردم را به صورت پایه‌ای بیان و به مسؤولان منتقل کرد،‌ افزود: مثلاً رئیس جمهور مدعی شد که در اولین روز از اجرای برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران برداشته می‌‌شود، در این خصوص باید از ایشان سؤوال می‌شد که این ادعای شما در کدام قسمت و کدام بند متن برحام آمده است؟ هر چه جست‌و جو کردیم این ادعای شما را در متن برجام نیافتیم!
 
گودرزی اظهار داشت: جریان انقلابی از رفع تحریم‌ها با حفظ چهارچوب‌‌ها بسیار خوشحال می‌شود، خواهش ‌ما از رئیس جمهور این است که بیاید و بگوید در کدام قسمت برجام آمده است که قرار است تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود؟ 
 
وی اضافه کرد: یک سوم نقدینگی جامعه به دلیل جاری شدن پولی‌ است که در برابر خرید کالاهای قاچاق دریافت می‌شود؛ آن‌ قدر که قاچاق کالا به اقتصاد ایران ضربه وارد کرده و می‌کند تحریم‌ها تأثیر چندانی ندارند؛ اگر مسؤولان واقعاً در صدد رفع مشکلات اقتصادی ایران هستند باید مشکلات اساسی و مؤثر در بخش اقتصادی را حل کنند مانند قاچاق کالا نه اینکه تمام وقت، انرژی، فکر، تلاش و ... خود وسایر نیرو‌ها را متمرکز بر انجام قراردادی کنند که هم مسؤولان را از رسیدگی به سایر امور جامعه باز می‌دارد و هم قرار نیست حتی تأثیری بر رفع تحریم‌ها داشته باشد.
 
رئیس بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: کسی که درد مردم دارد بجای تلاش برای خاموش کردن صدای انتقاد کنندگان به اختلاسگران و مفسدان اقتصادی، ریشه‌های فساد اقتصادی را می‌خشکاند و پول‌های غارت شده را به مردم باز می‌گرداند.
 
گودرزی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که برخی با کوته نظری، سیاست را خلاصه می‌کنند در دوستی یا دشمن با یک شخص یا جریان! یک شخص و یک جریان چه اهمیتی دارد؟ سیاست به این معنا است که شما بفهمید که جهت‌گیری کشور به کدام سمت است؛ آیا دارید به سمت تحقق عدالت اجتماعی حرکت می‌کنید؟ آیا دارید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت می‌کنید یا دارید به سمت یافته‌ها و بافته‌های تمدن غربی حرکت می‌کنید؟ اگر اینگونه نگاه و تحلیل کردید آنگاه جایگاه هر فرد و جریان را می‌یابید که خوب هستند یا نیستند.
 
وی ادامه: ابتدا باید فهم درستی از سخنان ولی فقیه و وجوب توجه به رهنمود‌های وی در وجود خود ایجاد کنیم سپس به سمت جهت‌گیری و اقدام حرکت کنیم.
 مسؤولان بجای هدر دادن وقت در قضیه برجام به رفع مشکلات جامعه بپردازند
رئیس بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: دانشجوی انقلابی باید بیش از هر قشری مطالبه‌گر باشد به ویژه نسبت به مسؤولان؛ هر روز که می‌آید دانشجو باید مطالبه‌‌ای جدید بر اساس منطق و نیاز‌های اساسی جامعه از مسؤولان داشته باشد.

گودرزی با اشاره به تناقض حقوق‌های نجومی با اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: حقوق‌های نجومی نشانه وجود ناپاکی در بخشی‌ از عرصه اقتصادی کشور است و برای رفع این ناپاکی باید راه‌های محقق شدن فساد در عرصه اقتصادی را تماماً مسدود کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها