خبرهای داغ:
واشنگتن تايمز در مقاله اي به تحليل وقايع منطقه و ائتلاف ايران و سوريه و فدراسيون روسيه مي پردازد و ان را نوعي اتحاد قدرتمند شيعه به رهبري ايران در منطقه خاورميانه مي داند كه مرزهاي امنيتي ايران و عمق استراتژيك آن را تا مديترانه افزايش مي دهد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۴۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

 

یه گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین: واشنگتن تايمز  در  مقاله اي  به تحليل  وقايع منطقه و ائتلاف ايران و سوريه و  فدراسيون روسيه مي پردازد و ان را نوعي اتحاد قدرتمند شيعه به رهبري ايران در منطقه خاورميانه مي داند كه مرزهاي امنيتي ايران و عمق استراتژيك آن را تا مديترانه افزايش مي دهد.
 واشنگتن تايمز  مي نويسد: ما در خصوص شكل گيري يك ائتلاف قدرتمند در خاورميانه بين ايران شيعه و سوريه  و فدراسيون روسيه مي باشد .
 و در اين مطلب ايران به زودي يك امنيت  راهبردي  در مسير مرزهاي خود تا مديترانه  تامين خواهد كرد و در اين صورت ايران به راحتي به تمام مرزهاي  سرزمين عربي و شمال افريقا  و اروپا و محدوده ناتو  دسترسي خواهد داشت كه براي ايرانيان يگ هژموني قدرت ايجاد خواهد كرد.
واشنگتن تايمز در ادامه مي افزايد:پل سرزميني  وپایه ثبات بوسيله راهبرد ايرانيان  بوسيله نيروهاي نظامي در عراق ، سوريه  و حزبالله  مي باشد كه به دشمنان اصلي اسراييل بدل شده اند . و عمليات هايي كه توسط  سپاه پاسداران ايران انجام مي شود به فرماندهي ژنرال قاسم سليماني در منطقه است. او با بازديد و ديداري كه از مسكو در مدت  كوتاهي داشت تحريم هاي سازمان ملل عليه خود را به چالش كشيد و او به راستي هدايتگر نيروهاي نظامي در عراق و سوريه مي باشد ايران پس از دوازده سال جنگ در عراق  و سوريه با حفظ موقعيت و پرستيژ امنيتي خود  حالا  با خيال راحت با كرويدور امنيتي كه ايجاد كرده است به راحتي انقلاب خود را به كشور ها و سرزمين هاي عربي صادر مي كند. 
استارت اوليه براي تثبيت اين كرويدور از استان دياله عراق شروع مي شود كه به تازه گي شهر شرقات از توابع اين استان توسط نتيروهاي تحت امر ايران آزاد شده است. براي حفظ اين وضعيت نياز به كنترل كرد هاي سوريه  و لاتاكيه و كنترل دولت سوريه دارد. در اين بين تركيه وحشتي عجيب از دامنه نفوذ ايران مخصوصا  ارتباط با كرد هاي پ ك ك دارد.
 تنها ضرر اين كرويدور امنيتي تهديد بقا اسراييل است كه دشمن توانمندذي همانند حزب الله  دارد كه از طريق تهران حمايت مي شود. حزب الله  اخيرا هم در جنگ نيابتي  وارد سوريه شده است و باز توليد نيروي خود را در برابر اسراييل رصد مي كند. اوبا ما بايد براي حفظ اسراييل يك جمهوري اسلامي مشابه ايران در جهت منافع خود و اسراييل بسازد.
 تحلیلی بر واشنگتن تایمز مترجم صادق چگینی
ارسال نظرات
پر بیننده ها