خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:برپایی مراسم اربعین حسینی فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۹۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس در خصوص پیاده روی عظیم اربعین حسینی عنوان کرد:این حرکت فرهنگی و معنوی بزرگی است که باید در آن به ارزش های اخلاقی و دینی توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود:در این پیاده روی بزرگ علاوه بر شیعیان، بسیاری از مردم جهان از جمله اهل تسنن و مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز حضور پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم اربعین حسینی فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام قاضی عسگر تصریح کرد:این اجتماع بزرگ بشری یک ظرفیت مهم معنوی به شمار می رود و می تواند فرصتی برای توسعه و گستر عدالت و استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم در جهان شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر مردم جهان از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی نیز حضور دارند و این نیز یک ظرفیت مهم معنوی و فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ورزید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد:باید زائران توجه ویژه ای به تقویت بنیه اخلاقی و ایمانی در این سفر داشته باشند تا اهداف مهم معنوی از راهپیمایی و پیاده روی اربعین تحقق یابد.

وی افزود:حتی شوق زیارت امام حسین(ع) و شرکت در پیاده روی اربعین شوق و شوری در اهل تسنن کشورمان ایجاد کرده و اخیرا از کردستان نیز تقاضا جهت حضور در این مراسم را داشتیم که این شور و اشتیاق را نشان می دهد.

 قاضی عسگر بیان کرد:بی شک تفکر وهابیت نسبت به اهل بیت(ع) با تفکر اهل تسنن متفاوت است و وهابیت فرقه ای جدا از اهل تسنن است چرا که اهل تسنن در جهان دوستدار اهل بیت(ع) می باشند و این دوستی و محبت میان شیعه و سنی زمینه ساز وحدت است.

وی تصریح کرد:واقعه عاشورا خود فرصتی مغتنم برای تبیین فرهنگ ظلم ستیزی است و ما باید این فرهنگ را نشر دهیم و پیاده روی اربعین می تواند در ترویج ظلم ستیزی و فرهنگ اهل بیت(ع) فرصتی ارزشمند تلقی گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها