فیلم های موفق سینمای جهان بخصوص هالیوود بخشی از موفقیت خود را در فضایی غیر از اکران سینمایی بدست می آورند.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۹۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، 

یادداشت : محمد دیندار

فیلم های موفق سینمای جهان بخصوص هالیوود بخشی از موفقیت خود را در فضایی غیر از اکران سینمایی بدست می آورند. یعنی اینکه صاحبان فیلم همزمان با اکران و نیز پس از آن مجموعه ای از محصولات مانند بازی ها،تی شرت،کلاه،لوازم تحریر و غیره را روانه بازار کرده و بر دامنه توفیقات اثر افزوده و در حقیقت ارزش افزوده ای برای فیلم کسب می کنند. یکی از مواردی که پس از پایان اکران فیلم های موفق هالیوود اتفاق می افتد،توزیع نسخه با کیفیت دی وی دی و بلوری فیلم همراه با پشت صحنه ای جذاب و آموزنده همراه با آیتم های متنوع است.خوشبختانه این مورد در کشورمان برای فیلم «بادیگارد» نیز تحقق یافته و سازندگان اثر با ارائه دی وی دی و بلوری فیلم که حاوی یک پشت صحنه ارزنده و به شدت آموزنده و کاربردی است و همچنین کتاب آرت بوک کتاب که سیر طراحی و ساخت این فیلم را به مخاطب منتقل و آموزش داده و همچون دروس دانشگاهی دقیق و مفید می باشد،ارزش افزوده ای برای فیلم رقم زده اند.

البته در سالهای اخیر فیلم های دیگری هم بودند که پشت صحنه هایشان به بازار آمد،اما متاسفانه بسیاری از آنها  فاقد بار آموزشی برای مخاطبان بوده و بلکه بعضا ملغمه ای از پلان های اوتی و سوتی ها و تپق های بازیگران بوده اند که هیچ دستاوردی را برای مخاطب به همراه نداشتند، اما کتاب فیلم بادیگارد که شامل شرح مصور شکل گیری فیلم و استوری بورد تمام پلان هاست و نیز پشت صحنه بادیگارد بخصوص تشریح جلوه های بصری فیلم حتی برای دست اندرکاران و هنرجویان سینما یک فرصت عالی است تا به شکلی عینی و مصداقی با سیر خلق یک اثر و همچنین امکانات روز دنیا در بخش جلوه های ویژه بصری که در بادیگارد استفاده شده،آشنا گردیده و در پروژه های خویش از این تجارب موفق بهره ببرند.

اینکه صاحبان اثر پس از اکران بادیگارد چنین وقتی گذاشته تا این کتاب و بخش ها را به شکل حرفه ای و نه فله ای به فیلم افزوده و به بازار ارائه دهند،نشانی از احترام به مخاطب می باشد که جا دارد پاس داشته شود.

نکته: پسر سیزده ساله من که مانند بسیاری از هم سن و سالان خود، بیشتر فیلم های ابرقهرمانی روز جهان و بازی های کامپیوتری و ایکس باکس ساخته شده بر اساس این کاراکترها را دنبال می کند، پس از اینکه جمعه شب به تماشای دی وی دی بادیگارد نشست،این جمله را بر زبان آورد که: «بالاخره یک فیلم جالب ایرانی دیدم که یک شخصیت با حال و قهرمان داشت.

این جمله نشان می دهد که سینمای ما سخت نیازمند قهرمانانی است که بتوانند با مخاطبان و بخصوص نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کرده و آنان را با سینمای ایران آشتی دهند.

ارسال نظرات