پویش مردمی «بافت لباس گرم برای مدافعان حرم»
زمانی بود که مدافعان حرم در گمنامی و غریبانه برای دفاع می رفتند اما حالا اسم و رسمشان شناخته تر شده است، حالا لزوم حضور نیروهای ایرانی در خارج از مرزها بر همه شناخته شده است، اکنون با رسیدن فصل سرما پویش مردمی «بافت لباس گرم برای مدافعان حرم» هم شروع به کار کرده است و این بار مدافعان حرم ،گرم تر از سال های قبل به سوی مرزها می روند.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۵۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  زمانی بود که مدافعان حرم در گمنامی و غریبانه برای دفاع می رفتند اما حالا اسم و رسمشان شناخته تر شده است، حالا لزوم حضور نیروهای ایرانی در خراج از مرزها بر همه شناخته شده است.

اکنون با رسیدن فصل سرما پویش مردمی «بافت لباس گرم برای مدافعان حرم» هم شروع به کار کرده است و این بار مدافعان حرم ،گرم تر از سال های قبل به سوی مرزها می روند.

رزمنده‌هایی که بی‌هیچ ادعایی کشور امن و آرام خودشان را ترک می‌کردند تا فریاد کمک خواهی مردم مظلوم کشورهای مسلمان را بی‌جواب نگذارند. می‌رفتند تا حرم مطهر ائمه و بزرگان دین ما در سوریه و عراق سالم بماند و از طرف دیگر امنیت مرزهای کشورمان به خطر نیفتد. همه این‌ها در حالی بود که بیشتر ما از حضور این آدم‌ها در جبهه مقاومت بی‌خبر بودیم.

این گزارش روایتی از پایگاه بسیج ریحانه است که در زیر می خوانیم.

نامش زهرا گلستانی است؛ مادری که چهار فرزندش را بدون حضور پدر بزرگ کرده است, همسرش را سی سال پیش از دست داد اما همت و امید به خدا را از دست نداد.

زهرا خانم سال ها با قالی بافی و کارهای متعدد فرزندانش را بزرگ می کند و کم کم سقفی برای آنها می سازد تا خانه ای گرم شود.

خانم گلستانی اکنون درب خانه اش را برای بسیج و فرزندان بسیجی کرمانی گشوده و سال هاست که آنرا پایگاهی برای جوانان با بصیرت قرار داده است.

بچه های پایگاه ریحانه هم به قول خودشان از مادرشان زهرا خانم یاد گرفته اند که باید در کار خیر شرکت کرد و با همتشان هر چند قدمی کوچک اما با نیتی با اخلاص برای پایداری ایران گام بردارند.

آنها با جمعی دوستانه برای مدافعان حرم شال ، کلاه و دستکش می بافند، دانه ها را یکی یکی زیر و رو می کنند و با صلوات به هم می بافند.

خانم صادقی مسئول پایگاه در گفتگو با " زنان کویر " گفت: ایده ی انجام این کار را از تلگرام گرفتیم و وقتی متوجه شدیم که مدافعان حرم نیاز به لباس های گرم، شال ، کلاه و دستکش دارند با اطلاع رسانی به اعضای پایگاه شروع به بافتن کردیم.

البته هستند کسانی که نمی توانند ببافند ولی دوست دارند شرکت کنند در این صورت خودشان  یا کاموا می خرند و در اختیار خانم ها قرار می دهند و یا لباس بافتنی از بازار تهیه می کنند.

مسئول پایگاه ریحانه ادامه داد: در نظر ما خانه داری و دفاع از خانواده مهم ترین وظیفه ی هر زنی است بنابراین تصمیم گرفتیم که خانمهایی که امکان حضور در این مکان را ندارند، در خانه ببافند.

در کنار بافتن لباس، تهیه و بسته بندی خشکبار از جمله نخود، کشمش، پسته، بادام و میوه ی خشک شده نیز در این پایگاه انجام می شود.

 خانم صادقی اما کارشان را در برابر عظمت کار مدافعان حرم قطره ای در برابر دریا می داند و می گوید: کار ما هیچ است اما با این نگاه که ما نیز پشتیبان آنها هستیم و در پشت جبهه آنان را یاری می کنیم ،اقدام به چنین کاری کردیم.

 او ادامه داد: این طرح در همه پایگاهها در حال انجام شدن است ودر این راه جوانان ، مادران جوان و یا سالمند و همچنین  خانواده های شهدا ما را یاری می کنند.

در زیر عکس هایی از این همت را می بینید:

شایان ذکر است تمامی پایگاه های بسیج به پویش مردمی «بافت لباس گرم برای مدافعان حرم» پیوسته اند، در صورت تمایل به همکاری می توانید با مراجعه به پایگاههای بسیج در این امر خیر شرکت کنید.

از جمله ی این پایگاه ها :

پایگاه ریحانه، خیابان خورشید, کوچه ی 76، سمت راست، پلاک 41

پایگاه نور ولایت، انتهای پل خورشید، شهرک ولایت، مهدیه ی نور ولایت، شماره تماس: 09130424270

ارسال نظرات