خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه؛

تبیین درست علت حضور رزمندگان در سوریه وظیفه کلیه رسانه ها است

حسن شمشادی گفت: به غیر از مشکلاتی که برای خود خبرنگاراران در شرایط جنگ وجود دارد، ممکن است خبرنگار در صحنه انفجاری وارد شود و مجبور باشد روی اجساد سوخته و پاره پاره ی مردم راه برود و با در نظر نگرفتن احساسات کار خبری خود را انجام بدهد.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۰۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، همزمان با سالروز استکبار ستیزی، نشست نقش استکبار جهانی در تحولات سوریه  در مسجد الزهرا(س)  پایگاه بسیج شهید نیری حوزه ۱۲۳ شهید سلمان ایزدیار برگزار شد.

 در این مراسم حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ابتدا پس از یاد کردن از سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، غلامرضا رهبر شهید خبرنگار دوران دفاع مقدس و شهید مستند ساز جبهه های سوریه در خصوص سختی کار خبرنگاران در این عرصه گفت: خبرنگاری کار پر استرسی است اما همه موقعیت‌های خبری خطرناک نیست و در انواع بحران ها و در راس آن خبرنگاری در جنگ بیشترین خطر را دارد.
 
وی افزود: به لطف خداوند در هشت سال گذشته توفیق خبرنگاری در عراق و سوریه را داشته ام.

شمشادی بابیان اینکه سازمان های جهانی نیز بر اساس آمارهای دقیق این دو نقطه را در این هشت سال خطرناک ترین مکان برای خبرنگاری معرفی کردند عنوان کرد: سه سال و نیم در عراق و چهار سال و نیم در سوریه به ماموریت پرداخته ام امادر  اوایل سوریه بحرانی برایش پیش نیامده بود و بعد از گذشت مدتی جنگ در آن جا آغاز شد.
 
وی گفت: حقیقتا رسانه ملی که بزرگترین رسانه است در این زمینه  باید بیشتر کار کند.
 
شمشای تصریح کرد: اگر ما می گوییم مدافع حرم، مدافع اسلامیم و مدافع امنیت ملی هستیم، این نیاز به تحلیل دارد وباید  بگوییم هدف داعش، ایران است و اسنادی که در این زمینه موجود است را باید به دید مردم بگذاریم و طبیعتا مردم قانع می شوند، در این زمینه  بیشتر از گزارش های خبری نیاز به تحلیل داریم.

وی در خصوص تحلیل های موجود اظهار داشت: البته نه تحلیلی که از چندتا سایت جمع آوری می کنند و به اسم تحلیل تحویل مردم می دهند، در واقع تحلیلی که مردم  آن را باور داشته باشند.
 
حسن شمشادی در خصوص مشکلات خبرنگاران در سوریه  گفت: به غیر از مشکلاتی که برای خود خبرنگاراران در شرایط جنگ وجود دارد، ممکن است خبرنگار در صحنه انفجاری وارد شود و مجبور باشد روی اجساد سوخته و پاره پاره ی مردم راه برود و با در نظر نگرفتن احساسات کار خبری خود را انجام بدهد.
 
وی در مورد انگیزه خود در مورد اطلاع رسانی برای مدافعان حرم اذعان داشت:اولا، نبرد مقدس یعنی تو متعهدی و هر کجا که هستی باید اطلاع رسانی مقدس خود را انجام دهی و باور داشته باشی که همیشه دشمن دارد کار خودش را انجام میدهد و تو هم باید به نبرد در همه شرایط ادامه دهی، دوما،  من احساس دین نسبت به همه بچه هایی که آنجا بودند و هستند و از زن و زندگی خود گذشته اند و در سنگر های گرم یا سرد و با امکانات کم یا ناچیزی که دارند جلوی تکفیری ها ایستاده اند تا ما در آرامش زندگی کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بی انصافی است آن هارا فراموش کنم و اطلاع رسانی نکنم، بی انصافی است که که نتوانسته ایم  دلیل حضور رزمندگان در سوریه را برای مردم تبیین کنیم. 
 
خبرنگار بسیجی: سجاد بذرپاش
 
تبیین درست علت حضور رزمندگان در سوریه وظیفه کلیه رسانه ها است 
 
تبیین درست علت حضور رزمندگان در سوریه وظیفه کلیه رسانه ها است 
 
تبیین درست علت حضور رزمندگان در سوریه وظیفه کلیه رسانه ها است 
 
تبیین درست علت حضور رزمندگان در سوریه وظیفه کلیه رسانه ها است 
ارسال نظرات
پر بیننده ها