خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان بابیان اینکه دو هزار و 500 بسیجی در قالب 84 گردان در این رزمایش حضور دارند، افزود:جنگ های نیابتی و نامنظم، دفاع از کوی وبرزن ،امدادونجات وحافظت ازمراکز حساس از تاکنیک هایی است که دراین رزمایش تمرین می شود.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۶۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاري بسيج اصفهان، نشست خبري رزمايش مدافعان حرم اصفهان با حضور سرهنگ پاسدار علي مقواساز فرمانده ناحيه امام صادق(ع)، روح الله حكيمي فرد روابط عمومي سپاه صاحب الزمان(عج)، حجت الاسلام رمضاني نماينده ولي فقيه ناحيه مقاومت بسيج امام صادق(ع) و اکبر پاکزاد مشاور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان در محل رزمايش برگزار شد.
علی مقواساز در اين نشست و در جمع خبرنگاران گفت: 13 و 14 آبان ماه 84 گردان‌ بیت‌المقدس در قالب هزاران بسيجي رزمایش مدافعان حرم را در نقاط مختلف استان برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه 10 گردان در این رزمایش شرکت کردند، افزود: تقویت انگیزه ایمانی در بسیجیان، بالا بردن سطح بصیرت، آگاهی و توان رزم در گردان‌ها، واکنش سریع گردان‌های بیت‌المقدس در نواحی مقاومت، بالا بردن روحیه نبرد عاشورایی، شهادت‌طلبی، انگیزه نبرد با منافقین، بالا بردن توان بسیج عمومی و به کارگیری توان رزم آن‌ها از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان تصریح کرد: گردان‌های بیت‌المقدس از ابتدای سال تاکنون به صورت منظم آمادگی رزم 4، 24 و 8 ساعته را پشت سر گذاشته‌اند و بسیجیان آمادگی دارند تا ندای مقام معظم رهبری را برای دفاع از میهن و حرم اهل‌بیت، لبیک گویند و نبردهای عاشورایی با دشمن داشته باشند.
مقواساز اضافه کرد: حضور حماسی بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس در راهپیمایی 13 آبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای رزمایش، برگزاری کلاس‌های بصیرتی در جمع بسیجیان، تاخت شبانه اردوکشی به سمت نقاط پیش بینی شده از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای این رزمایش مدافعان حرم برگزار شده است.
وی ادامه داد: مراسم معنوی و مداحی در دل شب در رزمایش مدافعان حرم ویژه گردان‌های بیت‌المقدس استان اصفهان برگزار شد که در این برنامه نزدیک به 2 هزار و 500 نفر در منطقه اردوگاه قدس علویجه حضور داشتند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان بیان کرد: ورزش صبحگاهی، مراسم صبحگاه، رزمایش تاکتیکی با فرضیات مختلف از دیگر برنامه‌هایی بود که در این رزمایش ویژه گردان‌های بیت‌المقدس برگزار شد و مورد استقبال بسیجیان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه رزمایش های بسیج با توجه به تهدیدات جدید با سناریو جدید اجرا می‌شود، تصریح کرد: هر سال رزمایش های بسیج بر اساس تحرکات دشمن، برنامه های آن تغییر می کند. برای این رزمایش موضوع حمله جنگ‌های نیابتی به کشور یعنی حضور نیروهای داعش به شهرها برای تمرین توسط گردان‌ها در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به دوره‌های آموزشی برای ورود بسیجیان به گردان‌های بیت‌المقدس بیان کرد: آموزش تخصصی انواع سلاح و تست آمادگی جسمانی در گردان‌های بیت‌المقدس از جمله اقداماتی است که در بدو ورود بسیجیان به این گردان انجام می‌شود.
مقواساز افزود: ما می‌توانستیم این رزمایش را در تابستان برگزار کنیم اما این منطقه سرمای شدیدی در این فصل دارد که ما قصد داشتیم میزان آمادگی نیروهای خود را بسنجیم.
وی با اشاره به نامگذاری رزمایش به نام مدافعان حرم خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه همواره با نیروهای جوان علاقه‌مند به حضور در جبهه‌های دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) رو‌به‌رو است به همین دلیل این رزمایش مدافعان حرم نام گرفت.
در ادامه اکبر پاکزاد، مشاور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز بیان کرد: عقیده بنده این است که جوان‌های دهه شصت و هفتاد باهم فرق نمی‌کنند و امکان دارد که فرمان پذیری آن‌ها تأخیر داشته باشد اما با توجیه‌ها همان روحیه انقلابی را به خوبی پیدا می‌کنند.
مشاور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: کشور ما در این منطقه در خرمنی از آتش قرار گرفته است، این جوانان و بسیجیان ولایتمدار هستند و نیاز است که اصحاب رسانه این رزمایش‌ها را انعکاس دهند تا دشمن بداند همه این جوانان خودجوش در این رزمایش‌ها شرکت می‌کنند. باید این افراد توسط رسانه‌ها مخصوصاً رسانه‌های تصویری این موارد را انتشار دهند.
وی اضافه کرد: انگیزه حضور در بسیجیان در این نوع رزمایش بسیار مهم است چراکه از روزها قبل برای آمدن به این رزمایش آموزش‌هایی را دیده‌اند تا به فرمان‌های مقام معظم رهبری گوش دهند و آن اوامر را اطاعت کنند و این افراد حاضر در این رزمایش همه نیروهای مردمی هستند که آمده‌اند تا از این مرز و بوم و از هر نوع نفوذ دشمنی دفاع کند.
مشاور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج امروز در حوزه فضای مجازی، ورزشی، هنری و اختراعات گسترده شده است و افرادی که یک‌بار حضور در این پایگاه‌ها را انتخاب کنند تا همیشه در آنجا فعالیت خود را ادامه می‌دهند و بسیج ثابت کرده است که هر کجا که انقلاب به بسیج نیاز دارد بسیج در آن مکان و موقعیت آماده است.
خبرنگار: علي ناظري
ارسال نظرات
پر بیننده ها