مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان فتنه را خط قرمز نظام به فرموده مقام معظم رهبری دانست و افزود: هیچ فتنه گری در این نظام نباید مسئولیت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۰۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین معتمد در یادواره شهدای مجتمع شهید باهنر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: تولی و تبری از ویژگی های مجاهادان فی سبیل الله است و این دو ویژگی نیاز امروز جامعه اسلامی ماست.

وی با بیان اینکه انسانی که دارای «تولی» است باید سه مقام را برای ولی خدا قائل باشد گفت: این سه مقام شامل مرجعیت و رهبری دینی، ولایت قضایی و ولایت سیاسی و اجتماعی است، یک انسان مومن باید این سه مقام را برای ولی خدا قایل شود زیرا ولی خدا در عصر حضور امام معصوم است و در عصر غیبت ولی جامع الشرایطی که توسط فقها انتخاب می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اختیارات امام معصوم در عصر حضور و اختیارات ولی امر مسلمین در عصر غیبت هیچ تفاوتی ندارد گفت: این نوع تفکر مبنای فکری و اعتقادی امام (ره) است.

حجت الاسلام معتمد با اشاره به اینکه «تولی» و «تبری» از واجبات و فروع مکتب اسلام است، گفت: خداوند می‌فرماید؛ با دشمن من به هیچ عنوان ارتباط برقرار نکنید.

وی با بیان اینکه تبری به معنای دشمنی با دشمنان ولی خدا و دشمنی با دشمنان دوستان ولی خداست گفت: تبری به معنی بیزاری، دوری گزیدن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: امام رضا (ع) می فرمایند:« کمال دین داشتن، منوط به دو چیز است ولایت و برائت». ولایت یعنی تولی و برائت به معنای تبری است.

تولی و تبری، محور ایمان است

حجت الاسلام معتمد محور ایمان را تولی و تبری عنوان کرد و گفت: نمی شود کسی بگویید من سرباز ولایت هستم ولی از خط قرمز عبور کند زیرا در اینصورت ایمانش درست نیست و دینش به درد آخرت نمی خورد است.

وی با بیان اینکه نمی شود کسی بگوید آمریکا دشمن ماست اما روحیه استکبار ستیزی نداشته باشد افزود: این ایمان و دین نیست؛ باید با دوستان ولی خدا دوستی و با دشمنان ولی خدا دشمنی کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ملاک و معیار تولی و تبری را شخص ولی خدا بیان کرد و گفت: در عصر حضور امام قائم و در عصر غیبت ولی امر مسلمین ملاک و معیار تولی و تبری است، اگر کسی امام معصوم و ولی خدا را شناخت اطاعت از او واجب می شود فلذا با دوست او دوستی و با دشمنان او دشمنی باید کرد.

حجت الاسلام معتمد با اشاره به اینکه تولی و تبری توامان، ولایت پذیری می آورد گفت: اگر کسی تولی و تبری اش ناقص باشد، به فرموده پیامبر اکرم (ص) «می میرد و بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید».

وی در انتقاد به سخنان اخیر یکی از نمایندگان گیلانی در خصوص پایان یافتن داستان فتنه گفت: نماینده‌ای که با رأی مردم ولایتمدار به مجلس می‌رود و در ایام انتخابات مدعی ولایتمداری است اما در صحن مجلس می‌گوید «داستان فتنه در این حکومت کی می‌خواهد پایان یابد» با مبانی فقهی و کلامی آشنایی ندارد و به شئونات دیگران وارد می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه این موضوع، حکومتی است گفت: باید به این برادر یاد داد که ایثارگران، رزمندگان، شهدا و شهید مسافر این نوع سخنان را نمی پذیرند.

راس فتنه مستحق لعن و نفرین است

حجت الاسلام معتمد راس فتنه را مستحق لعن و نفرین دانست و گفت: این مبنای کلامی اسلام است.

وی با اشاره به آیه «الفتنه اکبر من القتل» مبنای کلامی، اعتقادی و ایمانی دارد گفت: در قرآن کریم شش طائفه را خدا لعن و نفرین کرده است و سه تا از این ویژگی ها بر می گردد به فتنه گران.

فتنه گران نباید در این نظام مسئولیت بگیرند

وی فتنه را خط قرمز نظام به فرموده مقام معظم رهبری دانست و افزود: هیچ فتنه گری در این نظام نباید مسئولیت بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان یادآور شد: براساس آیات و روایات کفار، ظالمین، منافقین و اهل نفاق و کسانی که راه هدایت و آیات الهی را کتمان می کنند باید لعن شوند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری فتنه سال 88 همدستی با استکبار برای براندازی حکومت دینی بود گفت: در این صورت چطور می شود یک نماینده که به نام ولایت، رای مردم ولایتمدار را بگیرد و به مجلس رود و بعد بیاید فتنه را طوری معنا کند که خلاف منویات ولی امر مسلمین باشد.

کسی نمی‌تواند وارد شؤونات ولی امر مسلمین شود، این منطقه ممنوعه است

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 که فتنه را اوج قاونون شکنی و قانون گریزی عنوان کردند اشاره و گفت: این نماینده می خواهد قانون گریزی و قانون شکنی را لغو کنیم چون وی از چند فتنه گر حمایت می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: رهبر انقلاب فتنه 88 را جنگ با انقلاب اسلامی و معارف اسلامی و اندیشه های اسلامی می دانند و بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانتخواری تاکید دارند. در فتنه 88 عده ای آمدند و بخشی از پول مملکت را علیه حاکمیت خرج کردند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه فتنه 88 برای ضربه زدن به اتحاد و وحدت ملت و مسئولین بود گفت: کسی نمی‌تواند وارد شؤونات ولی امر مسلمین شود، این منطقه ممنوعه است و اگر فردی در این امر وارد شد «تولی» و «تبری» ندارد.

اگر اجازه دهیم فتنه مطرح شود و میدان پیدا کنند باید شاهد کربلایی دیگر باشیم

وی با بیان اینکه این سخن نماینده مذکور آلوده کردن فضای سالم جامعه است گفت: آلوده کردن فضای سالم جامعه کمک به دشمن است. بزرگان و متولیان این استان چرا مرز خودشان را با چنین انسان هایی مشخص نمی کنند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه اگر اجازه دهیم فتنه مطرح شود و میدان پیدا کنند باید شاهد کربلایی دیگر باشیم، تصریح کرد: برخی از افراد برای دنیای خود به هیچکدام از ما و دین خدا رحم نمی‌کنند و این امر نیاز به مراقبت دارد.

وی ضمن انتقاد از سکوت برخی از نخبگان استان در برابر سخنان این نماینده در خصوص فتنه گفت: باید جلوی اینگونه سخنان گرفته شود.

ارسال نظرات