خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به اظهارنظر برخی در مورد اینکه دوره شعار مرگ بر آمریکا گذشته و این‌کار نوعی تعصب است، گفت: وقتی ملت ما در روز قدس و 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند یعنی مرگ بر زیاده خواهی، ظلم، دخالت‌های بی‌جای آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ آیا این شعارها با منطق دینی ما انطباق دارد یا نه، آیا این تعصب یا لجاجت است.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۹۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد، در ادامه بحث شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: آمر به معروف باید شناخت لازم نسبت به معروف و منکر داشته باشد، به جای اینکه نهی از منکر کند امر به منکر نکند؛ اگر کسی جاهلانه بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند و مصداق آن را نشناسد گاهی آثار سوء آن در جامعه بیش از آثار مثبت آن در جامعه است.

وی با اشاره به مصادیق معروف و منکر در جامعه تصریح کرد: برخلاف آنچه که در مرحله اول به ذهن خطور می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر به پاره‌ای از مسائل اخلاقی و اجتماعی مربوط است امروز در جامعه ما با گستردگی مسائل و معضلات موضوعات امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در جامعه منکر و معروف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... داریم، خاطرنشان کرد: از مسئله کوچکی در داد و ستد گرفته تا ارتباط و اقدام در صلح جهانی در محدوده امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: پیچیدگی‌هایی که امروز در فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد تشخیص معروف و منکر از نظر آموزه‌های دینی را مشکل کرده و نیاز به تحقیق و دانش بیشتری در این حوزه وجود دارد.

حسینی بوشهری با اشاره به شروط امام صادق(ع) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید اهل مدارا باشد تا رفتارش اثر منفی بر دیگران نگذارد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم، با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت 13 آبان خاطرنشان کرد: این روز سه مناسبت را در خود جمع کرده است، کشتار دانش آموزان، تبعید حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسی مناسبت‌های این روز است، مناسبت اول و دوم ضربه‌ای از سوی آمریکا به ملت ما بود اما مناسبت سوم ضربه بزرگی بود که ملت و امام راحل بر آمریکا زد و هیمنه آن را در هم شکست.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر به دشمن مجال داده می‌شد یک بار دیگر حادثه 28 مرداد را تکرار می‌کرد اما با همت دانشجویان، دشمن موفق نشد.

وی با اشاره به تعابیر امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی گفت: حقیقتاً این مسئله عادی نبود گرچه این جریان به حاشیه رفت، با وجود اینکه اسناد بسیار مهمی از این حرکت به دست آمد، پس رهبری حق دارد که بگویند که چرا امروز خبری از نتایج و گزارش‌های تسخیر لانه جاسوسی نیست.

حسینی‌بوشهری با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اقداماتی از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه ملت ما دارند، حضور در عراق و کشورهای منطقه و حمایت سعودی‌ها در جنگ یمن و حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها بخشی از اقدامات امروز آمریکا علیه کشور ما است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها جای تعجب دارد و نشان می‌دهد که در درون آمریکا شرایط نامناسبی برقرار است.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا که از سوی نامزدهای ریاست جمهوری این کشور مطرح شده است، افزود: مسائل نژادپرستی در این کشور بسیار شدت گرفته و تعبیری شده که سیاه پوستان در آمریکا انگار در جهنم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 75 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان در سراشیبی سقوط به سر می‌برد، افزود: امروز در جای جای آمریکا حرف از جدایی و استقلال زده می‌شود و امیدواریم روزی شاهد فروپاشی آمریکا باشیم.

حسینی‌بوشهری با اشاره به نظرات برخی در مورد دشمنی با آمریکا اظهار کرد: وقتی ملت ما در روز قدس و 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند یعنی مرگ بر زیاده خواهی، ظلم، دخالت‌های بی‌جای آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ آیا این شعارها با منطق دینی ما انطباق دارد یا نه، آیا این تعصب یا لجاجت است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند ارتباط با آمریکا حلال مشکلات است، تصریح کرد: آقای ظریف در یکی از مجامع بین‌المللی مطلب بلندی در مورد بدعهدی‌های آمریکا مطرح کرد، آیا کسی پاسخی داد؟

امام جمعه افزود: همین دیروز رئیس جمهور آمریکا دوباره شرایط اضطراری با ایران را تمدید کرد و این چهره و وجهه واقعی آمریکا است.

وی اذعان کرد: باید از ملت قهرمان ایران تشکر کرد که در تمام صحنه‌ها تا زمانی که آمریکا آدم نشود حضوری پرشور و انقلابی دارند.

حسینی بوشهری با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ موجب رشد جامعه است و اگر بیمار باشد افول جامعه را محقق می‌کنند، امروز بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی ما از فرهنگ است، عشقی که به فرهنگ اهل بیت وجود دارد می‌تواند گسترده شده و تاثیری جدی در آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ما داشته باشد.

وی تصریح کرد: بودجه لازم به توسعه فرهنگ عمومی اختصاص پیدا کند و توجه ویژه شود که متاسفانه این طور نیست.

امام جمعه قم با اشاره به اوضاع فعلی منطقه به ویژه عراق، سوریه و لبنان اظهار کرد: نیروهای مردمی عراق وارد موصل شدند و امیدواریم شر تکفیری‌ها از عراق کنده شده و ملت مسلمان عراق با آزادی بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. در سوریه هم شرایط خوبی برقرار شده و انتخاب رئیس جمهوری همراه با حزب‌الله لبنان نوید شرایطی مساعد برای این کشور را می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها