نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آمریکا همیشه به دنبال توطئه علیه ملت ایران بوده و هست، امروز هم این حقیقت را در عدم تعهد آمریکا به وعده‌هایش در برجام به خوبی می بینیم.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۵۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اراک دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: انسان مسلمان با پرهیزگاری و تقوای الهی ارتباط خود را با خالق مستحکم می‌کند و در مسیر سعادت دنیوی و اخروی گام بردارد.

وی با اشاره به تهدیدات و تهاجم دشمن در فضای مجازی گفت: در یک زمان انسان تنها ظاهر تبلیغات را می بیند و بدون توجه و دقت با سرعت به پذیرش این مطالب می رسد ‌ولی اگر بصیرت وجود داشته باشد نسبت به هدف دشمن آگاه شده و دروغ‌ها و شایعات را نمی‌پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در مواجهه با دنیا باید بصیرت خود را بالا ببریم تا بتوانیم در برابر این تهاجمات ایستادگی کنیم، بصیرت هم بدون تقوای الهی محقق نمی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور مردم در روز یوم‌الله 13 آبان گفت: روز ملی مبارزه با استکبار به عنوان پرچم مقاومت، مردانگی، عزت وشرف مردم ایران است چراکه این روز تبیین گر شعار «هیات من الذله».

وی یادآور شد: وجود مستکبران و رژیم غاصب صهیونیسم در منطقه برای جلوگیری از انسجام و وحدت امت اسلامی است اما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان امام راحل و شهدا با قدرت راه مبارزه و مقابله با زورگویان را ادامه می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در موصل دشمنان با ناجوانمردی زنان و کودکان را سپر قرار داده‌اند و در این شهر لانه کرده‌اند و از سوی دیگر با تمام ابزار مانع خروج افراد از این شهر می‌شوند، اما باید بدانند که با هوشیاری و درایت نیروهای بسیج و سپاه زمان نابودی داعش در موصل فرا رسیده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در جنگ تحمیلی نزدیک به 30 هزار دانش آموز و دانشجوی شهید تقدیم نظام اسلامی شد تا اقتدار امروز شکل بگیرد. استقلال و آزادی که به برکت خون شهیدان حاصل شد در نتیجه روحیه مبارزه با استکبار بود که کار امروز یا فردا نیست بلکه باید همیشه در برابر مستکبرین و دشمنان اسلام ایستادگی کنیم و نام ایران و شهدا را زنده نگه داریم.

وی افزود: دشمنان و جنایتکاران امروزی مثل خوارج هستند و آسانی از بین نخواهد رفت اینان نشأت گرفته از یک انحراف فکری هستند و تنها راه مقابله با آنان ایجاد اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر بین مسلمانان است که تا زمان رسیدن به پیروزی مقاومت خود را ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آمریکا همیشه به دنبال توطئه علیه ملت ایران بوده و هست، امروز هم این حقیقت را در عدم تعهد آمریکا به وعده‌هایش در برجام به خوبی می بینیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز در مقابل استکبار جهانی کوتاه نخواهد آمد، گفت: ملت ایران نباید وابسته به هیچ کشوری باشد، باید دست خود را به زانو بگیرد و با حرکت در مسیر ولایت فقیه و با تحقق اقتصاد مقاومتی آن هم با صرفه‌جویی و قناعت مسیر توسعه کشور را هموار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت با سرمایه گذاری خارجی به دنبال معجزه در کشور است، گفت: ما نباید به وعده‌ها دل خوش کنیم، دولت با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم هنوز دولت نتوانسته حتی 20 درصد از بودجه‌های عمرانی را محقق کند چراکه دولت هرگز نمی‌تواند معجزه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از برنامه هایی چون سرمایه گذاری خارجی معجزه و خیری نصیب ملت ایران نمی‌شود؛ مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان هنوز به قوت خود پا برجاست؛ استان مرکزی یکی از مهمترین استان های صنعتی کشور است در حالیکه نرخ بیکاری جوانانش بالاست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: با برنامه ریزی، مدیریت و سرمایه گذاری صحیح اشتغال ایجاد می‌شود، در استان مرکزی متاسفانه همبستگی جدی ایجاد نمی شود و از سوی دیگر امام جمعه محور نیست در حالیکه باید تلاش شود در استان اعتماد، همکاری و تعامل ایجاد شود تا مشکلات موجود مرتفع گردد.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری واحدهای تولیدی استان به بخش خصوصی گفت: متاسفانه نظارت جدی بر واگذاری‌ها وجود نداشته و دولت باید احساس مسئولیت کند تا واحدهای تولیدی که می تواند نیازها را برآورده سازند را به منظور تولید واقعی و تحقق اقتصاد مقاومتی فعال سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره ایام اربعین حسینی گفت: اربعین و برگزاری مراسم این روز در زنده نگه داشتن قیام و نهضت عاشورا بسیار اثرگذار است برای این مهم هم همه باید تلاش کنند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ثبت نام 13 هزار نفر برای حضور در همایش پیاده‌روی اربعین گفت: اربعین حسینی یعنی بیعت با امام حسین(ع) و اولیای خدا، اربعین مردم را با واقعه عاشورا آشنا و ترویج درس شهامت و ایثار خواهد بود.

وی در بخشی از سخنان خود به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ یعنی هویت عمیق اسلامی و قرآنی، یعنی همین فرهنگ اربعین که باید تلاش شود در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات