امام جمعه اشکذر گفت: راه مستقیم سربلندی و پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت های درون نظام است.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۲۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه نزدیک ترین افراد به حضرت ابراهیم (ع) کسانی هستند که از ایشان پیروی می کنند، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که نزدیک ترین افراد به این حضرت کسانی اند که از وی پیروی کرده و دنباله رو اهل ایمان هستند.

حجت الاسلام طالبیان در ادامه با اشاره به شهادت عمار یاسر در جنگ صفین و رشادت های آن بزرگوار در رکاب امام علی (ع) گفت: جنگ صفین یکی از جنگ های سخت تاریخ اسلام بود که در آن ضربات سهمگینی به بدنه علیه نظام اسلامی وارد شد.

وی مطرح شدن بحث حکمیت و تسلط معاویه بر بلاد مسلمین را نتیجه کج فهمی و نافرمانی یاران و پیروان علی (ع) برشمرد و تصریح کرد: هرچه امیرالمومنین خطر مکر معاویه را بر پیروان خود گوشزد کرد، کارساز نشد تا سرانجام با دسیسه ها و توطئه های معاویه، دشمنان توانستند بر مسلمین حاکم شوند.

امام جمعه اشکذر بحث مذاکرات هسته ای و بدعهدی های طرف مقابل را به وقایع جنگ صفین تشبیه کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب با نصایح حکیمانه خود خطر ضربه خوردن از دشمن و بدعهدی و بدقولی آنان را به مسولین دولتی گوشزد کرده بودند اما عده ای در داخل کشور هستند که با زبان و رفتار خود به این تذکرات توجه نکردند و راهی را در پیش گرفتند که امروز خود به بی نتیجه بودن آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی رهبر انقلاب که گفته بودند «به مذاکرات هسته ای خوش بین نیستم» امروز شاهد این نتیجه تلخ هستیم، گفت: مذاکرات هسته ای به درستی به جهان نشان داد که طرف عهد شکن آمریکا است و هرچه ایران به تعهدات خود عمل کرد، آن ها گستاخانه به زیاده خواهی های خود ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب با شناخت و تجربه تاریخی که از دشمنی آمریکا و هم پیمانانش داشتند، راه مستقیم سربلندی و پیروزی کشور را نشان دادند و آن راهی نیست جز تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت های درون نظام.

ارسال نظرات