زمانی بشر به کمال علم و دانش میرسدکه قلم ها جای مسلسل ها را بگیرند و در خدمت صلح و توسعه باشد نه اینکه علم و دانش گیوتینی برای قطع نسل جامعه بشری باشد.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۰۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام یاوری امام جمعه بخش باباحیدر،14 آبان روز فرهنگ عمومی راگرامی داشت و افزود: فرهنگ سالم فرهنگی است که برخواسته از مکتب اهل بیت و آموزه های دینی باشد. سراسرتعالیم دین مبین اسلام برای ارتقاءفرهنگ عمومی یک جامعه است. ایمان و مسئولیت پذیری، ابتکار، فداکاری، پرکاری و دوری از اسراف و تبذیر از مولفه های یک فرهنگ سالم است.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها، روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه را گرامی داشت و گفت: علم و دانش فی نفسه ارزش ندارد؛ بلکه علم چراغ و ابزاری بیش نیست که می توان استفاده سوءکرد و یا استفاده مفیدکرد. و زمانی بشر به کمال علم و دانش می رسدکه قلم ها جای مسلسل ها را بگیرند و در خدمت صلح و توسعه باشد نه اینکه علم و دانش گیوتینی برای قطع نسل جامعه بشری باشد.

وی همچنین ازکسانی که در راهپیمایی یوم الله 13 آبان شرکت کردند و بار دیگر فریاد مرگ برآمریکا سر دادند و خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی مخصوصا آمریکا اعلام کردند تشکرکرد.

وی در پایان تشکر از همه کسانی که فرهنگ صلح و سازش را در شهر باباحیدر ترویج می دهند و بانی صلح و سازش بین دو طایفه اسلامی و بهرامی شدند، قدردانی کرد و بیان داشت: امیدوارم روزی بیایدکه دیگرهیچ کس از فردی کدورت و ناراحتی نداشته باشند.

ارسال نظرات