امروز دشمن می‌خواهد آرام‌آرام ما را به تمکین از خودش مجبور کند که مقام معظم رهبری دستور فرموده‌اند که بیاییم جهاد کبیر انجام دهیم و از دشمنی که به ما لبخند می‌زند تبعیت نکنیم.
کد خبر: ۸۷۷۲۶۸۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین محمدرضایی ظهر امروز در جمع بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس این شهرستان، اظهار کرد: بحث دفاع از ملت، مملکت، انقلاب و نظام بسیار باارزش و مهم است که امروز به گردن همه ما سنگینی می‌کنند و تکلیفی است که مردم باید حضور داشته باشند و نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

وی افزود: همه مسؤولان و همه‌ کسانی که متولی کار هستند در این جامعه سهمی دارند و تلاش کنند تا سیستم دفاعی مملکت تقویت و قوی‌تر شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه مردم هم نقش زیادی دارند و اگر حضور و مشارکت مردم نباشند مطمئنا کار سخت می‌شود، تصریح کرد: اگر به دفاع مقدس هم رجوع کنیم و حضور مردم و بسیجیان در صحنه دفاع نبود نیروهای مسلح نمی‌توانستند در برابر آن دشمنی که با تمام تجهیزات و امکانات برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم و بسیج مستضعفین در صحنه دفاع حضور پیدا کرد می‌بینیم که شکل دفاع عوض شد و پیروزی‌های پی‌درپی به دست می‌آوردیم.

محمدرضایی با بیان اینکه گاهی حضور مردم آن‌قدر زیاد بود که مسؤولان عالی‌رتبه جنگ اعلام می‌کردند جبهه ظرفیت پذیرش مردم را ندارد که این به اوج آمادگی، بصیرت، عشق و دلدادگی مردم برای نظام اشاره دارد، عنوان کرد: امروز هم این فضا وجود دارد و اگر بخواهیم در مقابل دشمن که با تمام قوا در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده اگر بخواهیم پیروز میدان باشیم نیازمند مشارکت مردم و بسیج است.

*‌ اجازه نمی‌دهیم هر دشمنی به مرزهای فکری و جغرافیایی ما حمله کند

این مسؤول خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف باید افزایش پیدا کند چرا که بحث دفاع بسیار مهم است و همه نظام‌های دنیا نیازمند دفاع هستند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با تأکید بر اینکه اگر ملتی نتواند از خود دفاع کند ملت مرده‌ای به‌حساب می‌آید، بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «بدبخت ملتی که نمی‌تواند از خود دفاع کنند و بدبخت‌تر آن ملتی که فکر دفاع ندارند.»

وی افزود: ما به‌عنوان ملتی زنده باید دفاع کنیم، ثابت کردیم آمادگی برای دفاع راداریم و به دفاع فکر می‌کردیم و امروز هم‌فکر می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هر دشمنی به مرزهای فکری و جغرافیایی ما حمله کند.

محمدرضایی با اشاره به اینکه این عشق و آمادگی همچنان وجود دارد، اظهار کرد: ملتی که می‌خواهد این آرمان بزرگ را دنبال کند، تمدن‌ساز باشد و بشریت را از جهالت مدرنی که در حال گرفتاری به آن است نجات دهد باید دفاع را به‌عنوان مؤلفه اصلی و اساسی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: برخی که همراه امام راحل بودند و خوب می‌توانند حساب ‌و کتاب این موضوعات را انجام دهند وقتی به مباحث دفاعی می‌رسند، می‌گویند لازم نیست این‌همه به موضوعات دفاعی توجه کنیم و توانمندی ارتش، سپاه و نیروهای مردم بیشتر شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه آن‌ها کشور را با ژاپن و آلمان مقایسه می‌کنند و می‌گویند این دو کشور ارتش ندارند اما توانمندی دارند، تصریح کرد: نکته اینجاست که بعد از جنگ جهانی دوم به آلمان و ژاپن اجازه داشتن ارتش و نیروهای مسلح را ندادند و اگر امروز برای این دو کشور اتفاقی رخ دهد، نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند.

وی افزود: آیا کشوری مثل ژاپن و آلمان قابل‌مقایسه با ایران است؟ درست است از لحاظ اقتصادی ابرقدرت هستند اما خیلی چیزهایی را ما در اختیارداریم آنها ندارند که سابقه و تمدن یکی از این موارد است.

محمدرضایی با تأکید بر اینکه موقعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم به‌ هیچ ‌عنوان با این دو کشور قابل قیاس نیست و در حساس‌ترین منطقه قرار گرفته‌ایم، بیان کرد: در منطقه غرب آسیا قرار داریم، منطقه‌ای که تنگه هرمز و خلیج‌فارس را دارد که ترانزیت 40 درصد از انرژی دنیا از تنگه هرمز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انقلابی که از سال 57 پایه‌ریزی ‌شده است باعث می‌شود خطرات زیادی متوجه این نظام، کشور و انقلاب می‌شود، آیا می‌توانیم این کشور را به سبک ژاپن یا آلمان اقدام کنیم و بگوییم نیاز به نیروی مسلح نداریم؟

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه خطراتی که متوجه نظام و انقلاب است متوجه کشورهای آلمان و ژاپن نیست، تأکید کرد: این موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر امروز دشمن در سوریه و عراق جولان می‌دهد قاعدتاً می‌دانند که هدف اول و آخر این کشورها نیستند، دشمن وضعیت سوریه و عراق برایش مهم نیست و می‌خواهد از این دو کشور به‌عنوان پل و مسیر ورود به ایران استفاده کند چرا که هدف اصلی ایران است و نظام سلطه عامل بدبختی خود را ایران و انقلاب اسلامی می‌داند.

*‌ دشمن در حال دشمنی با انقلاب اسلامی است

محمدرضایی با بیان اینکه امروز دشمن با تغییر روش خود در حال دشمنی با انقلاب اسلامی است و تا وقتی‌که صدای انقلاب اسلامی در منطقه شنیده می‌شود این دشمنی ادامه خواهد داشت جز اینکه از آرمان خود دست‌برداریم، تصریح کرد: هیچ‌وقت همچنین فکری نمی‌کنیم، بر سر ایمان و اعتقادات خود صاحب‌قدم هستیم چرا که امروز دشمن در حال تلاش برای گرفتن آرمان و اعتقادات ما است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دشمن از اینکه شعاع نفوذ انقلاب اسلامی در حال گسترش است نگران است و دشمنی می‌کند چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند آن‌ها باید خیلی از موقعیت‌های خود را از دست بدهند کما اینکه موقعیت‌های بسیاری را به‌واسطه انقلاب اسلامی را در کشور و منطقه از دست‌ داده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی در ارتش کشور حدود 60 هزار مستشار آمریکایی حضور داشت و ارتش اراده‌ای از خود نداشت، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ارتش ما در آب‌های آزاد از امنیت کشتی‌رانی خود و سایر کشورها دفاع می‌کند که نشان از جایگاه و صلابت ارتش دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب در بسیاری از کشورهای منطقه حضور داشتند اما به‌واسطه حضور انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها در این کشورها حضور ندارند و با چنگ و دندان به دنبال محکم کردن جایگاه خود هستند.

محمدرضایی با بیان اینکه در جنگ افغانستان و عراق آمریکا حدود 6 تریلیون دلار هزینه کردند اما امروز در این دو کشور مردم میل به حضور ایران دارند، اظهار کرد: کاری که جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها انجام می‌دهد متناسب با فطرت همه انسان‌های پاک است.

وی افزود: می‌خواهیم انسان و بشریت هویت خود را پیدا و متناسب با امکانات و بضاعت خودشان حرکت کنند و بشریت از این فساد، استکبار و بدبختی استکبار جهانی و نظام سلطه برایشان درست کرده رهایی شود.

*‌ باید به سیستم دفاعی کشور توجه کنیم

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه به دلیل گفتمان اسلامی که ایران دارد میل کشورها به جمهوری اسلامی ایران در حال بیشتر شدن است، تصریح کرد: همچنان باید به سیستم دفاعی کشورمان توجه کنیم، دشمن بزرگ با امکانات و توانمندی زیاد داریم اگر بخواهیم در مقابل این دشمن کم نیاوریم حضور مردم و بسیج می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن نمی‌تواند به‌صورت مستقیم حمله‌ور شود شک نکنید این به دلیل حضور مردم و بسیج مستضعفین و معنویت وجودی این قشر است.

محمدرضایی با بیان اینکه عامل هراس دشمن عشق، آمادگی و دلدادگی مردم و بسیج است، اظهار کرد: دشمن از تجهیزات و موشک‌های ما هم هراس دارد چرا که توانمندی زیادی در این زمینه‌ داریم، بعد از انقلاب کشور توانست در تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفت‌های زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز اولویت نخست کشور و نظام باید توجه و تقویت سیستم دفاعی کشور باشد همچنین زمینه و ظرفیت را برای حضور بسیجیان و نقش‌آفرینی مردم در این سیستم را آماده کنند.

*‌ اولویت امروز بسیجیان باید تقوا و طهارت باشد

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه اولویت امروز بسیجیان همانند گذشته باید تقوا و طهارت باشد، عنوان کرد: تا وقتی‌ که می‌توانیم قدرت ناچیز خودمان را به قدرت لایزال الهی و ابرقدرت واقعی متصل کنیم مطمئناً شکست‌ناپذیر خواهیم بود.

وی افزود: برای همین مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ «امروز دشمن از ایران هسته‌ای نمی‌ترسد، از ایران اسلامی می‌ترسد.»

محمدرضایی با تأکید بر اینکه هر نیروی بسیجی برای دشمن به‌منزله بمب هسته‌ای است و دشمن باید از آن بترسد، بیان کرد: در کنار معنویت بسیجیان باید بصیرت هم داشته باشد.

وی ادامه داد: بصیرت به زمان و دوران مشخصی اختصاص ندارد و نیروی مؤمن و انقلابی همیشه خود را باید به صفت بصیرت متصل کنند و بصیرت رأس عبورشان باشد.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه امروز باید آن‌قدر بصیرت داشته باشیم که دوست و دشمن را بشناسیم، اظهار کرد: یک بحث بصیرت دشمن‌شناسی است که بسیج باید به آن توجه کند، بدانیم دشمنی همچنان وجود دارد.

وی افزود: این دشمن همیشه از یک راهکار استفاده نمی‌کند و وقتی از راهکار قبلی به هدف نرسید راهکار خود را عوض می‌کند تا به هدف برسد.

*‌ امروز دشمنی در مسیر و روش دیگری ادامه دارد

محمدرضایی با بیان اینکه امروز دشمنی در مسیر و روش دیگری ادامه دارد، اضافه کرد: امروز دشمن می‌خواهد آرام‌آرام ما را به تمکین از خودش مجبور کند که مقام معظم رهبری دستور فرموده‌اند که بیاییم جهاد کبیر انجام دهیم و از دشمنی که به ما لبخند می‌زند تبعیت نکنیم.

این مسؤول در پایان گفت: به دشمن نباید اعتماد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها