سرکوب اغتشاشگران و مقابله با ناآرامی ها با رزم آوری گردانهای بسیج مازندران

در پی عملیات هوشمندانه و تمرین شده رزم آوران بسیج از 98 گردان بیت المقدس مازندران، اغتشاشات و ناآرامیهای روز جمعه در مناطق استان خنثی و امنیت برقرار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۶۷۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندرانف توان رزمی و آمادگی دفاعی گردانهای بیت المقدس و کوثر بسیجیان مازندران طی روز گذشته و امروز به نمایش گذاشته شد.
 در این رزمایش که مجموعا بالغ بر 27 هزار بسیجی به صحنه آمدند، برنامه تاکتیکی قرارگاه عملیاتی امام رضا(ع) با نمایش رزم دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامیها و اغتشاشات و همچنین برنامه قرارگاه عملیاتی امام سجاد (ع) با موضوع امداد و نجات به تمرین درآمد.
در ابتدای روز جمعه حضور هزاران بسیجی در صبحگاه های سطح استان،  وحدت و اطاعت پذیری بسیجیان را حکایت داشت و در مرکز مازندران هم این موضوع بخوبی تجسم یافت و بسیجیان با حضور به موقع، منسجم و یکپارچه پس از سان فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه کربلا، سپاه شهرستان  و مسئولان استان و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی به سخنان فرمانده سپاه ناحیه ساری و حجه الاسلام غلامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا کوش جان دادند.
 بعد از پایان مراسم صبحگاه مشترک، بسیجیان در قالب گردانهای خاص به انجام ماموریت های خود در موضوع دفاع از کوی برزن پرداختند.
 در این برنامه عملیات انفجارات نیروهای دشمن فرضی، دفاع از مواضع، عقب نشینی و باز پس گیری مناطق اشغال شده در قالب دفاع از کوی و برزن در مبادی ورودی شهر ها صورت گرفت.
در بخش دیگر مبارزه با اغتشاشات و ناآرامیها توسط گردانهای بیت المقدس در داخل شهرها ومناطق حساس شهری انجام گرفت که در حوزه اغتشاشگران با تجمع در میادین اصلی شهر و ایجاد سرو صدا و به زبان آوردن شعارهایی ضمن تخریب موسسات شهری،  به پرتاب سنگ  و مواد آتش زا روی آوردند.
در ادامه نیروهای تکاور گردانهای بیت المقدس وارد صحنه شده و به منظور آرام سازی شهر اقدام به متواری ساختن اغتشاشگران پرداخته و در این اقدام تعدادی از آنان را دسگیر کردند.
مرحله سوم رزمایش اقتدار بسیجیان که با نام و یاد مدافعین حرم در همه شهر های مازندران به اجرادرآمد عملیات امدا و نجات برای حادثه دیدگان اغتشاشات و ناآرامیها بود که در این عرصه  خواهران بسیجی در قالب  10 گردان کوثر ماموریت امداد و نجات مصدومان، حادثه دیدگان و شهدای حادثه را به خوبی انجام دادند.
اقدامات امدادی اولیه فوریت های پزشکی، انتقال مجروحین با برانکارد و خودرو های مربوطه به مراکز درمانی و بیمارستانی، پاکسازی نقاط درگیر از اجساد و مجروحین، خاموش کردن آتش توسط نیروهای رزمی آتش نشانی بسیج، اقدامات سم پاشی برای عفونت زدایی مناطق حادثه، تشییع جنازه از برنامه روز جمعه رزمایش اقتدار بسیج در مازندران به حساب آمد.
همراهی با مومنین استان و مشارکت در نماز دشمن شکن و وحدت آفرین جمعه پایان بخش رزمایش بسیجیان مازندران بود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار