حیدری گفت: دولت بجای آنکه از تولیدات داخلی حمایت کند، کالاهایی مشابه کالاهای ایرانی وارد کشور می کند و جالب اینجاست که فکر می کند کار درستی انجا داده است و دم از آوردن سرمایه گذار خارجی به ایران را می زند.
کد خبر: ۸۷۷۲۶۳۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

حسام الدین حیدری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج ، با اشاره به موانع موجود برای واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی گفت: در کشور دغدغه هایی وجود دارد که اولین وظیفه دولت حل آن ها است. امنیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تولید وجود ندارد و این باید در اولویت های دولت قرار گیرد.

وی افزود: دولت بجای آنکه از تولیدات داخلی حمایت کند، کالاهایی مشابه کالاهای ایرانی وارد کشور می کند و جالب اینجاست که فکر می کند کار درستی انجا داده است و دم از آوردن سرمایه گذار خارجی به ایران را می زند. می خواهیم سوال کنیم آیا کشوری جز چین هم هست که بتواند کالاهای درجه n ام خود را با قیمت شکنی در جهان وارد ایران کند؟

حیدری تاکید داشت: وقتی کارخانه هایی با قدمت 50 ساله رو به ورشکستگی می روند خیلی آشکار است که بخش خصوصی خود را کنار بکشد و او هم کالا وارد کند چراکه هم ریسک کمتری دارد هم ضرری به شرکت خصوصی تحمیل نمی شود. این ترس هایی است که بخش خصوص را وادار می کند تا قدم از قدم برندارد و کنار بایستد.

ارسال نظرات