موتاب، دلایل عمده کاهش نرخ جمعیت را تغيير الگوي خانوادگي و راحت طلبی خانواده ها، افزايش هزينه هاي نگهداري و بزرگ کردن فرزندان، به دليل سياست هاي مصرف گراي اقتصاد بازار و در نتیجه کم رنگ شدن باورهای دینی و سیاست رها شده کنترل جمعیت عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۷۲۵۰۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ نشست حلقه صالحین پایگاه بسیج کارمندی حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) اردکان با موضوع افزایش نرخ رشد جمعیت، نیاز فوری و راهبردی امروز ما در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد.

«جمال موتاب»، رئیس اداره ی ثبت و احوال شهرستان اردکان، دلایل عمده کاهش نرخ جمعیت را تغيير الگوي خانوادگي و راحت طلبی خانواده ها، افزايش هزينه هاي نگهداري و بزرگ کردن فرزندان، به دليل سياست هاي مصرف گراي اقتصاد بازار، شهرنشيني، اشتغال مادران و فردگرايي، توطئه غرب و سادگی ما، کم رنگ شدن باورهای دینی و سیاست رها شده کنترل جمعیت عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه، عدم رشد و توسعه اقتصادي، پيري و بي نشاطي جمعيت، آسيب هاي اخلاقي و تربيتي، انقطاع نسل بشر را از پيامدهاي كاهش جمعيت دانست.

«دکتر امیر ولی عضد زاده»، رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: ما اگر چنانچه با این شیوه ای که امروز داریم حرکت می‌کنیم پیش برویم، در آینده‌ ی نه چندان دور، یک کشور پیری خواهیم بود که علاج این بیماری پیری هم در حقیقت در دسترس نیست.

دکتر عضد زاده، افزود: در یک سناریوی متوسط، جمعیت کشور در سال 1430 به 94 میلیون می‌رسد که 18/7میلیون نفر از این افراد را جمعیت بالای 64 سال تشکیل می‌دهند؛ یعنی نزدیک به 20 درصد.

وی در پایان نیز، اظهار داشت: اگر بُعد متوسط خانوار ایرانی ثابت باشد، نزدیک به 26/8میلیون خانوار داریم که به هر 1/4 خانوار یک سالمند می‌رسد.

ارسال نظرات