رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در جمع راهپیمایان روز 13 آبان ارومیه گفت: ملت ایران امتحان خود را بعد از 38 سال داده است و سختی را از جانب هر کسی که باشد از جمله آمریکا می پذیرد اما تهدید را نمی پذیرد.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۴۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضا اکرمی طی سخنانی در تجمع ضد آمریکایی مردم ارومیه که به مناسبت 13 آبان در محل میدان انقلاب ارومیه برگزار شد، گفت: امروز روز مبارزه با استکبار یعنی آمریکای جنایتکار است، آمریکایی که از کودتای 28 مرداد سال 1332 گرفته تا تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، تبدیل سفارتخانه اش به لانه جاسوسی ، موسس و بانی جنگ تحمیلی تا به امروز که 63 سال می گذرد، همچنان شاهد توطئه تحریم و خیانت های آن هستیم.

وی تصریح کرد: درحالی که اگر آمریکا منافع ما را به رسمیت می شناخت و استقلال ما را قبول می کرد ما نیز امریکا را به استقلال می پذیرفتیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: ما با سیاست آمریکا و دولت آمریکا طرفیم نه با جمعیت این کشور و اگر تاریخ تشکیل این کشور را نگاه کنید می بینید که تاریخچه تشکیل امریکا حدود 400 سال است اما ایران از تاریخ و تمدن هزار ساله برخوردار است.

وی گفت: بنابراین ما درحالی می توانیم با آنها ارتباط داشته باشیم که آنها نیز استقلال و آزادی ما را به رسمیت بشناسند.

اکرمی اظهار داشت : ما به هیچ وجه سرپرستی هیچ کشوری را قبول نمی کنیم چراکه قران ، ائمه اطهار و ولایت صحیح داریم و ملتی هستیم که امتحان خود را بعد از 38 سال داده ایم، سختی را می پذیریم اما تحمیل و تهدید را نمی پذیریم از جانب هر کسی که باشد از جمله آمریکا.

وی به فرارسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: این انتخابات یک رسوایی بزرگ برای این کشور است که باعث شد ماهیت آمریکای ظالم افشا شود.

اکرمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یکی از راهکارهای عملیاتی کردن این شعار را اینطور عنوان کرد که کشور ایران از ظرفیت و امکانات زیادی برخوردار است و مردم کشور بایستی با دانش در آبادی آن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هزاران میلیارد نقدینگی سرگردان در کشور است که می توان با به کارگیری آن در بخش های مختلف صنعت، حمل و نقل و گردشگری زمینه های اشتغال جوانان را فراهم و همچنین بعد از برجام نیز بتوان در زمینه صادرات کالای مرغوب به تمام دنیا ایران را به عنوان الگوی توسعه معرفی کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی توسط ما ایجاد شده و تداوم یافته و باید تا ظهور امام عصر ادامه یابد.

ارسال نظرات