کارشناس کارگروه بانوان مجمع عمومی بسیج شهرستان دشتی:

مهم‌ترین عامل افزایش طلاق، بیکاری، اعتیاد و ضعف اعتقادات دینی است

بوشهر-کارشناس کارگروه بانوان مجمع عمومی بسیج شهرستان دشتی گفت: مهم‌ترین عامل افزایش طلاق بیکاری، اعتیاد، ضعف اعتقادات دینی، تحقیق نکردن قبل از ازدواج و انتخاب‌های اشتباه می باشد.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۱۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری از شهرستان دشتی، صفیه شیر کانی صبح امروز در مجمع عمومی بسیج شهرستان دشتی گفت: در کارگروه بانوان به دو موضوع بیشتر پرداخت شد یکی دلایل افزایش طلاق و دیگری عوامل بدحجابی در شهرستان دشتی است.

کارشناس کارگروه بانوان مجمع عمومی بسیج شهرستان دشتی گفت: عفت و پاک‌دامنی یکی از عواملی است که باعث استحکام نهاد پاک خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه عواملی که باعث شده تا کانون خانواده را زیر سؤال ببرد ملاقات زیاد بانوان با مرد نامحرم در یک محیط خلوت، نگاه مکرر به نامحرم و بیکاری از این عوامل است.

شیر کانی به عواملی که در شهرستان دشتی بروز و ظهور دارد اشاره کرد و یادآور شد: تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی، فقدان هویت شخصی، استفاده بی‌روحیه از فضاهای مجازی مانند واتس اپ، تلگرام و...، ورود ماهورها به منازل و زیر سؤال بردن فرهنگ اسلامی، دینی و ایرانی و احساس کمبود حضور آقا در خانه است.

وی اضافه کرد: جو زدگی یکی دیگر از عوامل هم پاشیدگی کانون گرم خانواده است و نبود امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان که انتظار داریم ستاد امربه‌معروف ویژه خانم‌ها راه‌اندازی شود تا بتوانند نسبت به بانوان کم حجاب برخورد کنند.

شیر کانی از عدم نظارت امور اصناف بر فروشندگان انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: مجمع امور صنفی نظارتی بر فروشندگان پوشاک در بازار ندارد.

وی به راهکارهای پیشنهادی اشاره کرد و افزود: ترویج بیشتر الگوی اسلامی از طریق صداوسیما؛ زیرا رسانه ملی می‌تواند درزمینهٔ عفاف و حجاب نقش مهمی ایفا کند.

شیر کانی بابیان اینکه خانم‌های رکن اصلی خیلی از نهادها می‌باشند تصریح کرد: انتظار داریم نمایشگاه نماد اسلامی حجاب و عفاف از دست سازه‌های خانم‌ها در شهر خورموج گشایش یابد.

وی افزود: والدین فرزندان خود را در رویارویی با مسئله مهم ازدواج آشنا و راهنمایی آن‌ها توسط مشاوره قبل از ازدواج انجام دهند.

کارشناس کارگروه بانوان مجمع عمومی بسیج شهرستان دشتی خواستار بازنگری برنامه‌های صداوسیما شد و گفت: خیلی از برنامه‌هایی که توسط رسانه ملی پخش می‌شود برگرفته از غرب است و هیچ توجه ای به سریال‌ها و فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد و بازیگران داخلی فرم‌های خوشایندی نسبت به پوشش و حفظ حجاب ندارند و این امر باعث الگو گیری فرزندان از هنرمندان داخلی شده است.

شیر کانی ادامه داد: خیلی از خانم‌ها که باید از فاطمه زهرا (س) الگو گیری کنند متأسفانه امروز الگوی آن‌ها همین خانم‌های بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌هایی است که از صداوسیما پخش می‌شود.

وی افزود: انتظار داریم که بازیگران فیلم‌ها با فرم‌های بهتری جلوی دوربین حاضر شوند و با حجب و حیا روی صحنه بیایند مطمعنا خانم‌ها و دخترخانم‌ها از آن‌ها الگو خواهند گرفت.

شیر کانی تشویق بانوان باحجاب را مورد تأکید قرارداد و گفت: خانم‌های محجبه که در ادارات و نهادها و حتی در سطح شهر و فروشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند مورد تشویق قرار گیرند زیرا این امر باعث افزایش فرهنگ حجاب در سطح جامعه خواهد شد.

وی خواستار نصب برنوشته‌هایی با مضمون عفاف و حجاب در سطح خیابان های شهرهای شهرستان شد و اضافه کرد: همایش‌هایی پیرامون حجاب و عفاف با حضور خانم‌ها و آقایان برگزار شود.

شیر کانی به دلایل افزایش طلاق در دشتی اشاره کرد و یادآور شد: روزانه یک طلاق در شهرستان دشتی اتفاق می‌افتد شهرستانی که مهد علم و عالم پروری است و این نگران کنند است.

وی افزود: مهم‌ترین افزایش طلاق بیکاری، اعتیاد، ضعف اعتقادات دینی، تحقیق نکردن قبل از ازدواج و انتخاب‌های اشتباه، پایین بودن سن ازدواج که در سطح راهنمایی انجام می‌شود.

شیر کانی بیان داشت: اجبار و تحمیل کردن برخی از خانواده‌ها نسبت به ازدواج فرزندان، عدم توجه به هم کف بودن درزمینهٔ دینی، شرعی و فرهنگی و عدم شناخت زوج با همدیگر باعث افزایش طلاق در شهرستان شده است.

وی یکی دیگر از عوامل افزایش طلاق در شهرستان را مهریه‌های سنگین عنوان کرد و افزود: بالا بودن میزان مهریه و تجمل‌گرایی در بین خانواده‌ها باعث افزایش طلاق در دشتی شده است.

شیر کانی عدم آشنایی دختران با خانواده پسرها یکی دیگر از عوامل طلاق برشمرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج (مشاوره) می‌تواند نقش بسیار مهمی در امر ازدواج موفق داشته باشد و انتظار می‌رود برگزاری کارگاه‌های مشاوره رایگان صورت گیرد.

وی افزود: خیلی از جوانان به علت بالا بودن هزینه مشاوره حاضر به حضور در کارگاه‌های مشاوره نیستند انتظار داریم کارگاه مشاوره رایگان در شهرستان راه‌اندازی شود.

شیر کانی دخالت والدین را یکی دیگر از عوامل طلاق عنوان کرد و افزود: چنانچه می‌خواهیم زندگی موفقی داشته باشیم باید خانواده‌ها سطح توقعات را پایین بیاورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار