فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایت را چراغ راه شناخت حق دانست و تاکید کرد: باید ولایتمدار باشیم، زیرا ولایت است که راه را به ما نشان می دهد و نقشه های استکبار برای ملت و انقلاب را می داند.
کد خبر: ۸۷۷۲۳۷۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم یوم الله 13 آبان که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور همه جانبه، انقلابی و آگاهانه مردم در راهپیمایی 13 آبان، اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معنی استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام مترادف با خودبزرگ بینی نسبت به دیگران است، افزود: یکی از ویژگی های مشخص استکبار جهانی خودبزرگ بینی، خودبرتربینی، منفعت طلبی، ظلم و ستم و نادیده گرفتن حق ملت های مستضعف است. از بین بردن منابع و منافع ملت ها به نفع خود ویژگی خاص استکبار جهانی است.

وی با اشاره به دلیل نامگذاری 13 آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: 13 آبان سال 1343 روز تبعید امام خمینی(ره) از کشور بوده است. امام به خاطر مخالفت با تصویب لایحه استکباری و ننگین کاپیتالاسیون تبعید شد. کاپیتالاسیون یعنی اینکه بپذیریم ملت آمریکا از ما برتر و بزرگ تر و داناتر هستند و ما کوچک و عقب مانده هستیم لذا حق مجازات مستشاران آمریکایی را نداشتیم و این توهین بزرگ به ملت ایران بود، اما دنیا بداند ملت ایران نه تنها کوچک نیست، بلکه برتر است.

دریادار سیاری 13 آبان سال 1357 را یادآور حرکت خودجوش دانش آموزان و دانشجویانی دانست که با شعار «مرگ بر شاه» و «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را اعلام کردند و گفت: ساواک و رژیم شاه نتوانستند این حرکت را تحمل کنند و لذا با حمله به دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران همه را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 1358 را انقلاب دوم نامید، تصریح کرد: دانشجویان پیرو خط امام با همت بلند لانه جاسوسی آمریکا در ایران را رسوا کردند و آن را به اشغال خود درآوردند. بعد از جمع آوری اسناد و اطلاعاتی که پس از تسخیر لانه جاسوسی در اختیار دانشجویان قرار گرفت ابعاد جدیدی از ظلم آمریکا در حق ملت نمایان شد و اینکه چه برنامه هایی را برای حفظ منافع نامشروع خود دنبال می کردند.

فرمانده نیروی دریایی آجا اضافه کرد: همه این خود برتر بینی ها و نادیده گرفتن حق ملت به واسطه رژیم طاغوتی شاه در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور جاری بود، اما نهضت امام خمینی(ره) از آغاز تا پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 1357 ماهیت ضد استعماری و ضد استکباری داشته و دارد لذا با پیروزی چنین انقلابی با چنین هویتی استکبار جهانی دریافت که دیگر جایگاهی در ایران ندارد و منافعش در خطر است و بر این اساس به هر طریق ممکن به دنبال بازگشت و تعریف منافع برای خود است.

دریادار سیاری با اشاره به تلاش استکبار برای نفوذ در ارکان انقلاب از طریق سفارتخانه های وابسته در ایران، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دنبال شکست یا تغییر مسیر انقلاب است لذا خیلی تلاش می کند، اما با حضور در صحنه مردم انقلابی هرگز موفق نشده و نمی شود.

وی با بیان اینکه جبهه استکباری پس از ناکامی در نفوذ حرکت های ضد انقلابی را برای شکست انقلاب آغاز کرد، گفت: استکبار جهانی برای جلوگیری از رشد انقلاب و صادر شدن و تاثیرگذاری آن بر ملت های منطقه خصمانه اختلافات قومی و مذهبی در برخی مناطق کشور به راه انداخت، زیرا به خیال خود می تواند انقلاب را با شکست مواجه کند. هر چند که عناصر خودفروخته به این اختلافات دامن زدند، اما در نهایت شکست نصیب آنان شد و ملت آگاه ایران به این دسیسه دشمن پی برد.

فرمانده نیروی دریایی آجا ترور شخصیت های کشور را یکی دیگر از حرکت های ضد انقلابی استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: دشمن در کشور موج ترور به راه انداخت و 17 هزار نفر شهید ترور داریم. همه این ترورها برای این بود که از پیشرفت انقلاب جلوگیری و منافع خود را دنبال کند، اما با حضور همه جانبه و گسترده مردم دشمن باز هم ناکام ماند و پوزه استکبار به خاک مالیده شد.

وی با بیان اینکه دشمن مستکبر با تحمیل کردن هشت سال جنگ بر ملت و کشور ما در صدد وارد کردن ضربه اساسی به بدنه انقلاب بود، ادامه داد: هشت سال جنگ نا برابر توسط سردمدار نالایق کشور همسایه که خود استعمارگر و برتری طلب بود بر ما تحمیل شد و همه گونه تجهیزات و اطلاعات برای آغاز جنگ در اختیار او قرار گرفت و از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به کشور ما هجوم آوردند با این هدف که بتوانند با اشغال کشور انقلاب را شکست دهند، اما هشت سال را پشت سر گذاشتیم و با عملیات های زمینی و هوایی و دریایی پیروز شدیم.

دریادار سیاری دفاع مقدس را ثمره خون 250 هزار شهید و هزاران جانبار دانست و گفت: ثابت کردیم که ملت ما زنده است و از انقلاب دفاع می کند و پیروز می شود. ما ملتی بیدار، هوشیار، انقلابی و در خط امام هستیم و مسیر ما استکبارستیزی است لذا منافع خود را می دانیم و اجازه نمی دهیم کسی خود را برتر بداند.

فرمانده نیروی دریایی آجا حضور مقتدرانه مردم را عامل ناکامی های دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن استکباری از 22 بهمن سال 57 تاکنون ما را تحریم کرده است و این تحریم ها همچنان ادامه دارد. در واقع دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از طریق فشار اقتصادی مردم را نسبت به انقلاب بدبین و دلسرد کند، اما به لطف خدا و همت ملت دشمن هیچگاه از راه تحریم و فشار اقتصادی بر ما سلطه پیدا نخواهد کرد، زیرا ما ملت رمضان و محرم هستیم و در مکتب عاشورا تربیت شده ایم.

وی با بیان اینکه تحریم ها را با نگاه به درون و تکیه بر توانمندی جوانان این کشور پشت سر خواهیم گذاشت، خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی و صنعتی امروز با همین دیدگاه حاصل شده است و نسل جوان همانند جوانان 13 آبان 58 برای حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش می کنند.

دریادار سیاری فرهنگ را زمینه جدید توطئه استکبار جهانی علیه انقلاب دانست و یادآور شد: دشمن با همه امکاناتی که در اختیار دارد تهاجم فرهنگی را علیه انقلاب شروع کرده و وارد مرحله شبیخون و سپس ناتوی فرهنگی شده است و به طرف مختلف فرهنگ ما را مورد هجمه و آسیب قرار می دهد. در واقع دشمن می خواهد با جنگ فرهنگی انقلاب را شکست دهد و یا آن را تغییرپذیر و سازش کار کند.

وی با بیان اینکه ملت دانا و آگاه ایران از فرهنگ خود دفاع می کنند، گفت: دشمن اکنون جنگ نرم علیه کشور و انقلاب به راه انداخته است. جنگ نرم به دنبال تسلط بر مغز و فکر ملت ایران به ویژه قشر جوان به عنوان آینده سازان کشور است، زیرا کسی که بر افکار مسلط باشد بر اعمال و رفتار نیز تسلط پیدا می کند.

سیاری با تاکید بر اینکه ملت هوشیار ایران جنگ نرم و مبارزه با جنگ نرم را می شناسند، خاطرنشان کرد: همانطور که دشمنان در جنگ هشت ساله ناکام ماندند، در جنگ نرم نیز ناکام می مانند و خواهند ماند و اجازه نمی دهیم به انقلاب آسیب برسانند.

فرمانده نیروی دریایی آجا نامگذاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با این همه دسیسه و خیانت علیه منابع و منافع کشور را یک نامگذاری شایسته و بحق دانست و افزود: جوانان و نوجوانان باید بدانند که استکبار جهانی چه بر سر ملت آورده است. در واقع نسل جوان باید دلایل مبارزه با استکبار را بداند.

 

وی با اشاره به دلیل عقلی مبارزه با استکبار جهانی، اضافه کرد: عقل زندگی کردن تحت سلطه را نمی پذیرد و آن را بی ارزش می داند. در قانون اساسی کشور نیز سعادت کامل بشر دیده شده است و کسی بر دیگری سلطه ندارد. هیچ انسان آزاده ای حاضر نمی شود تحت سلطه دیگران زندگی کند و شعار «هیهات من الذله» را که از عاشورا آموخته سر می دهد.

دریادار سیاری با بیان اینکه آیات و روایات فراوانی درباره مبارزه با استکبار داریم، گفت: هم به دلیل عقلی و هم به دلیل شرعی باید با استکبار مبارزه کنیم و اجازه ندهیم در کشور ما حضور داشته باشند. مبارزه با استکبار موجب سربلندی است.

وی شعار «هیهات من الذله» را شعار انقلابی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان ملت قهرمان و انقلابی، دشمن شناسی و شناخت حرکات دشمن است. باید با بصیرت دینی برنامه های دشمن را بدانیم و در اوضاع پیچیده امروز حق را از باطل تشخیص دهیم.

فرمانده نیروی دریایی آجا ولایت را چراغ راه شناخت حق دانست و تاکید کرد: باید ولایتمدار باشیم، زیرا ولایت است که راه را به ما نشان می دهد و نقشه های استکبار برای ملت و انقلاب را می داند. مقام معظم رهبری مسیر را شفاف بیان فرمودند و لذا باید بصیرت داشته و با حضور در صحنه پشتیبان خوبی برای انقلاب باشیم. دشمن باید بداند که سد انقلاب شکست ناپذیر است و این یوم الله ها آن را محکم تر می کند.

ارسال نظرات