خبرهای داغ:
معاون سازمان بسیج اساتید کشور گفت: امروز در کل منطقه حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی ایران می‌زند و دیگر در زمینی که قدرت‌ها تعیین می‌کنند بازی نمی‌کند بلکه خود زمین بازی ابرقدرت‌ها را طراحی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۹۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
امروز حرف اول و آخر در منطقه را جمهوری اسلامی ایران می‌زندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد صبح امروز در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در جمع دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و مردم دارالمومنین همدانضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز عده‌ای از مسئولین به دنبال حذف شعار «مرگ بر امریکا» هستند.

وی با اشاره به اینکه این شعار یک شعار مبنایی است، افزود:برخی از مسئولان اعتقاد دارند شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک شعار راهبردی و مبنایی نباید باشد و باید از فهرست شعارهای رسمی و ملی حذف شود اما باید بدانند که این شعار همواره باید نواخته شود.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور ابراز داشت:وقتی به عقب بر می‌گردیم و در تاریخ معاصر مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که بعد از فروپاشی ابرقدرت شوروی، امریکایی‌ها بسیار خوشحال بودند از اینکه تنها ابرقدرت جهانی و بلوک غرب شده‌اند.

وی با اشاره به طرح صلح جهانی و خاورمیانه بزرگ ادامه داد: آمریکا برای آنکه ابرقدرت شود چنین طرحی با محوریت رژیم صهیونیستی مطرح کرد و برای فراگیری این طرح تلاش‌های بسیاری انجام داد.

نصیری‌فرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با داشتن قدرت معنوی تماممعادلات آنها را به هم ریخت، گفت: آمریکا در معادلات جهانی خود یک مطلب را فراموش کرده بود و آن قدرت و نفوذمعنوی جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی اضافه کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران در زمان فروپاشی شوروی از نظر قدرت اقتصادی و نظامی‌ برابر با آمریکا نبود، اما آمریکا در معادلات بررسی قدرت‌ها، قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته بود و فکر نمی‌کرد این کشور بتواند در مقابل آنها صف‌آرایی کند.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به دو جریان فکری و قدرت در منطقه خاورمیانه به صورت خاص و در مجموعه جهانی به صورت عام بعد از فروپاشی شوروی که روبروی هم قرار گرفته بودند اشاره کرد و بیان داشت: در این جریان یک تفکر ملت‌ها و دیگری دولت‌ها را مخاطب قرار داد.

وی با اشاره به این جریان‌ها افزود: اولین جریان فکری، قدرت جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ملت‌ها و مخاطب قرار دادن ملت‌های جهان بود.

نصیری‌فرد آمریکا، اروپا و غرب را از دیگر جریان‌ها و قدرت‌های بعد از شوری عنوان کرد و اظهار داشت: این جریان با تکیه بر قدرت‌ها و اقتصادی که داشتند دولت‌ها را مخاطب خود قرار دادند.

وی ادامه داد: امروزه این دو تفکر و اندیشه در منطقه خاورمیانهو در جهانروبروی هم قرار گرفته‌اند و پنجه به پنجه با هم مبارزه می‌کنند.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به دلایل ترس و وحشت آمریکا از نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: آمریکا به دو دلیل از جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد.

* آمریکا استراتژی خود را در قبال ایران تغییر داده است

وی در تشریح این مؤلفه‌ها افزود: وحشت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران به دلیل این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مدل حکومتی متکی بر مردم و داشته‌های معنوی در دنیا به عنوان یک مدل حکومتی الگوی دولت‌ها قرار گیرد همان گونه که در منطقه خاورمیانهو شمال آفریقا در زمان بیداری اسلامی به عنوان یک مدل حکومتی متکی بر اراده مردم مطرح شد.

نصیری‌فرد اضافه کرد: امروز آمریکا ترس و وحشت دارد که این مدل در نزد ملت‌های اروپا و آمریکای لاتین به عنوان الگو قرار گیرد.

وی در خصوص دیگر دلایل وحشت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز آمریکا در حوزه میدانی در منطقه خاورمیانه از این وحشت دارد که جمهوری اسلامی ایران منطقه خاورمیانه را در سیطره حکومتی خود قرار دهد و آمریکا دیگر نتواند در منطقه سیاست‌های خود را اجرا کند.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه آمریکا استراتژی خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است، افزود: آمریکا امروز دیگر حرف از حذف جمهوری اسلامی ایران و به رسمیت نشناختنش نمی‌زند در حالی که در گذشته چنین بوده و امروز حرف از مذاکره و تعامل می‌زند.

وی با بیان اینکه داعش 10 نفر از فرماندهان ارشد خود را سر برید، بیان داشت: داعش با عملیات‌های تروریستی مختلف که کل دنیا و حتی امریکا انجام داده یک بار هم نتوانسته در ایران عملیات تروریستی انجام دهد.

نصیری‌فرد اضافه کرد:داعش 360 بار تلاش کرد تا در ایران یک عملیات تروریستی انجام دهد ولی حتی در حد یک ترقه هم نتوانست.

وی با اشاره به اینکه داعش عدم موفیقت خود در اجرای عملیات تروریستی، داشتن جاسوس در نیروهای خود دانست، گفت: به همین دلیل و به دلیل عدم توانایی در عملیات تروریستی در ایران 10 نفر از فرماندهان ارشد خود را سر برید و این‌ها همه نشان از قدرت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

* اولین و مهم‌ترین مؤلفه‌ قدرت ایران داشتن رهبری مدیر و مدبر است

معاون سازمان بسیج اساتید کشور در خصوص دلیل تغییر استراتژی آمریکا در قبال ایرانبیان داشت: آمریکا با دیدن قدرت معنوی، اتکا به مردم و اتکا به امت مسلمان جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با ایران پرداخته و دیگر حرفی از حذف این نظام نمی‌زند.

وی تصریح کرد: امروز در کل منطقه حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی ایران می‌زند و دیگر در زمینی که قدرت‌ها تعیین می‌کنند بازی نمی‌کند بلکه خود زمین بازی ابرقدرت‌ها را طراحی می‌کند.

نصیری‌فرد با اشاره به مؤلفه‌هایی که باعث شد جمهوری اسلامی ایران به قدرت بی‌نظیری در منطقه و حتی در سطح جهان برسد، گفت: اولین و مهم‌ترین این مؤلفه‌ها داشتن رهبری شجاع، هوشمند، مدیر، مدبر و حکیم است.

وی داشتن مردمی مومن، متدین، انقلابی و مطیع امر رهبری را به عنوان مؤلفه دوم معرفی کرد و افزود: مردم ایران با داشتن مشکلات و انتقاد از مسئولین همواره در صحنه حضور داشته‌اند و مطیع امر رهبری بودند.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور ابراز داشت: قدرت دفاعی حاکم بر کشور از دیگر مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است و شهرک‌های موشکی وقتی به همگان نشان داده شد بسیاری از کشورها و از جمله آمریکا وحشت کردند و اینکه در برجام محرومیت دفاعی و موشکی را مطرح کردند نشان از همین ترس بود.

وی در همین خصوص خطاب به کسانی که می‌گویند امنیت و اقتصاد ما را آمریکا می‌تواند تامین کند، گفت: اگر این شهرک‌های موشکی نبودند آیا امریکا حرفی از محرومیت دفاعی و موشکی می‌زد؟؟

نصیری‌فرد حرکت در خط مقاومت را به عنوان چهارمین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و یادآور شد: اگر امروز «نصرالله»، «حماس» و «حزب الله» مطیع امر رهبر ایران بوده به این دلیل است که ایران به عنوان تنها حکومت روی کره زمین مدافع آزادی‌خواهان و مظلومان جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات