رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ پروانه و مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۸۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ذبیح‌الله غریب در شورای اشتغال استان با بیان اینکه 22 درصد از کل سهمیه اشتغال استان به جهادکشاورزی اختصاص داده شده است، اظهار داشت: سال گذشته جهاد کشاورزی یک هزار و 600 شغل را در استان متقبل شده بود که همه آن محقق شد و امسال نیز تاکنون از مجموع 2 هزار شغل متعهد شده 1250 مورد آن محقق شده است.

وی با اشاره به قابیلت‌های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال، افزود: تاکنون یک هزار و 500 پروانه و مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی استان صادر شده ‌که 274 مورد مربوط به تولیدات دام، طیور و زنبور عسل، 496 مورد مربوط به صنایع تبدیلی، 715 مورد مربوط به تولیدات گیاهی و 30 مورد مربوط به زعفران و گل محمدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این تعداد مشاغل خانگی برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد می‌کنند و به 38 میلیارد تومان تسهیلات نیاز نیاز دارند.

غریب با اشاره به قابلیت‌های شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ و لردگان برای پرروش مرغ بومی خاطرنشان کرد: پرورش مرغ بومی در این مناطق برای 270 نفر اشتغال‌زایی می‌کند که در شهرستان کوهرنگ10خوشه، اردل و لردگان هرکدام سه خوشه و کیار دو خوشه شناسایی شده است.

وی، با بیان اینکه شهرستان شهرکرد متقاضیان زیادی برای راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای دارد، گفت: 5 هکتار برای احداث گلخانه در این شهرستان با 18 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است که این مسئله می‌تواند زمینه اشتغال 50 نفر را نیز فراهم کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت 50 هکتاری گیاهان دارویی در شهرستان کوهرنگ و ظرفیت خوب این شهرستان برای کشت این گیاهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و تکمیل مجتمع پرورش قارچ فارسان و خوشه‌های ایجاد شده آن برای 200 نفر اشتغال ایجاد شود.

غریب، با بیان اینکه تاکنون یک هزار هکتار باغات دیم در شهرستان‌های ادرل و کیار انجام شده است، ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 300 هکتار در توسعه باغات دیم در استان اجرای عملیات داشته‌ایم که از این طریق برای یک هزار و 200 نفر نیز اشتغال‌زایی شده است.

ارسال نظرات