خبرهای داغ:
تعزیه خوانی حضرت زینب و رقیه(س) به همت بسیج جامعه زنان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۴۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم تعزیه خطبه خوانی حضرت زینب(س) به همت بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود در سالن آمفی تئاتر کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که بیش از 250 نفر از بانوان حضور داشتند، جریان خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید در شام و شهادت حضرت رقیه(س) به همت گروه تعزیه خوانی پایگاه بسیج شهرک شهید بهشتی حوزه صدیقه کبری(س) و گروه یاس کبود شاهرود اجرا شد.

فاطمه کریمی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری این برنامه اظهار کرد: این برنامه تعزیه خوانی روایتگر مصائب حضرت زینب (س) و شهادت حضرت رقیه (س) و سرنوشت اسرا بعد از واقعه کربلا و خطبه آتشین حضرت زینب(س) در شام بلاست.

وی افزود: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و زینبی و در جهت شناساندن شخصیت حضرت زینب(س) و الگوسازی برای زن مسلمان برگزار شد.

کریمی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در باب حضرت زینب گفت:  افزود:‌ زینب کبری (س) به مقتدرترین سلاطین زمان خودش در وقتی که خود او اسیر در دست آن سلطان ظالم بر سفاک است می گوید که هر کاری می کنی بکن اما نخواهی توانست ما را از صحنه تاریخ بیرون ببری و راه ما را محو کنی تا بشریت نتواند این راه را برود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود تصریح کرد: بخش عمده ای از حماسه بزرگ عاشورا متعلق به حضرت زینب(س) است و ایشان کسی است که از لحظه شهادت امام حسین(ع) این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار، آنچنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است در این راه حرکت کرد.

وی ادامه داد: ارج نهادن به منویات مقام معظم ولایت مبتنی بر ضرورت و واکاری خطبه حضرت زینب کبری(س) در همه ابعاد و شناساندن بیشتر این الگوبرداری جویندگان معارف اهل بیت در نسل جوان از دیگر اهداف این برنامه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها